ورزشی

رکورد ویژه استقلال در تاریخ لیگ برتر

تیم نکونام در خانه پیروز شد و رکوردی را به نام خود ثبت کرد که فقط متعلق به استقلال است: برد تمام تیم هایی که سابقه حضور در لیگ برتر را دارند.

* استقلال و ۴۳ رقیب بازنده

تاکنون ۴۴ تیم در تاریخ لیگ برتر به میدان رفته اند. این عدد بدون تمایز بین پاس تهران و همدان، پیکان تهران و قزوین، صباباتری و صبای قم و نقل و انتقالات مشابه است. و استقلال حداقل یک بار مقابل ۴۳ تیم دیگر پیروز شده است. شمس‌آذر تا بازی این هفته تنها رقیب بدون باخت مقابل آبی‌ها بود که نسخه‌شان در بازی برگشت پیچیده بود. از پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن به عنوان تیم هایی که همیشه در تاریخ لیگ برتر حضور دارند گرفته تا تیم هایی مثل گهر، آلومینیوم هرمزگان، کندی یزد و تیم هایی که تنها یک فصل در این بازی ها دوام آوردند. استقلال همه این رقبا را برده و رکورد بی نظیری دارد.

* پرسپولیس و ۴۲ بازنده

پرسپولیس برای رسیدن به رکورد استقلال باید منتظر صعود تیمی باشد که آبی ها نتوانند آن را شکست دهند و بتوانند مقابل آن پیروز شوند. چون دیگر خبری از شهرداری تبریز نیست. نماینده آذربایجان شرقی در لیگ های دهم و یازدهم میهمان لیگ برتر بود و در ۴ تقابل با پرسپولیس شکست نخورد. این تنها پاشنه آشیل پرسپولیس است و بقیه ۴۲ تیم را شکست داده است. دیدار رفت لیگ دهم بین پرسپولیس و شاهدی در تبریز با تساوی به پایان رسید. میزبان در این بازی با گل دقیقه ۶+۹۰ از شکست فرار کرد. در بازی برگشت در تهران گلی نبود. شاهدی در تهران در هفته سوم لیگ یازدهم با نتیجه ۲ بر یک پرسپولیس را شکست داد که در آن روز وریا غفوری یک سوپرگل مقابل علیرضا حقیقی به ثمر رساند. بازی برگشت در تبریز ۴ گل داشت اما بدون برنده به پایان رسید. پرسپولیس با ۳ تساوی و یک شکست با شکست ندادن شهرداری تبریز نمی تواند به رکورد استقلال برسد.

* سپاهان و ۴۱ بازنده

سپاهان موفق به کسب برد مقابل دو رقیب نشده است. البته در این فصل این فرصت را دارند که اگر در بازی برگشت و در نقش جهان، شمس بازی کنند، این تعداد را به یک تیم کاهش دهند و با پرسپولیس برابری کنند.آذر او برای پیروزی در این بازی توانست اصفهانی ها را شکست دهد.

یکی دیگر از رقبای سپاهان که مغلوب آنها نشد آلومینیوم هرمزگان است. تیمی که فقط در لیگ دوازدهم حضور داشت و در هر دو بازی مقابل سپاهان به تساوی رسید. بازی رفت در بندرعباس ۱-۱ و بازی برگشت در اصفهان ۲-۲ بود. سپاهان می تواند به پرسپولیس برسد اما برای رسیدن به استقلال باید منتظر صعود تیم جدیدی (مثلاً خیبر خرم آباد یا چادرملو) باشد و آبی ها موفق به شکست این رقیب نشوند.

* ذوب آهن

آنها یکی از تیم های همیشگی تاریخ لیگ برتر هستند که در این بازی ها نتوانسته اند همه رقبای خود را شکست دهند چرا که با یک تساوی و یک باخت مقابل آلومینیوم هرمزگان در لیگ دوازدهم این رکورد را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا