خودرو

سامانه یکپارچه خودرو تعطیل میشود؟| جزئیات عرضه محصولات کرمان موتور در بورس


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: سامانه یکپارچه خودرو، سامانه خرید خودرو است. در سیستم یکپارچه خودرو می توانید خودروی مورد نظر خود را به قیمت کارخانه خریداری کنید. این گونه خودروهای وارداتی در سیستم یکپارچه خودرو نیز عرضه می شوند. در ادامه این گزارش می توانید اطلاعات بیشتری درباره سیستم یکپارچه خودرو پیدا کنید.

یکی دیگر از خودروسازان برای انتشار شایعه تعطیلی سامانه یکپارچه فروش شرکت های خودروسازی داخلی به بورس کالا بازگشت.

کرمان موتور پیکاپ T8 را هفته آینده عرضه می کند. همانطور که اعلام شد، ۵۰۰ نسخه از این پیکاپ کرمان با ۲۴ موتور عرضه خواهد شد بهمن ۱۴۰۲ در تابلوی بورس کالا.

قیمت پایه T8 در این حراج خودرو حدود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است.

البته متقاضیان باید ۱۰ درصد قیمت پایه را به عنوان ودیعه پرداخت کنند.

طبق برنامه ریزی زمان تحویل وانت های کرمان موتور ۱۹ می باشد اردیبهشت برای سال آینده اعلام شد.

خریداران باید از طریق دلالان منتخب فرآیند خرید خودرو در بورس کالا را طی کنند.

عرضه پیکاپ T8 توسط کرمان موتور در پی عرضه کاپرا بهمن موتور و همچنین ایجاد امکان انصراف برای متقاضیانی که از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو برای خودروی مورد نظر ثبت نام کرده اند اما هنوز موعد تحویل محصولشان نرسیده است، به شایعه بسته شدن سامانه یکپارچه فروش به زودی دامن زد. .

از این رو خودروسازان خصوصی برای اینکه چرخه تامین مالی خود را قطع نکنند، موقتا مسیر بورس کالا را در پیش گرفته اند و برای اینکه حساسیت ایجاد نکنند، با عرضه محصولاتی که حساسیت کمتری نسبت به خود دارند، مسیر بورس کالا را دنبال می کنند.

البته این سیاستمدار خودرو به طور مشخص اعلام نکرد که عمر سیستم فروش یکپارچه خورو به پایان رسیده است، اما به نظر می رسد تغییراتی در تحویل محصولات این شرکت خودروسازی قریب الوقوع است.

فراموش نکنیم که چندی پیش نخست وزیر صمت به طور ناگهانی مدیرکل خودروی این وزارتخانه را جایگزین کرد و این اتفاق را می توان نشانه تغییر اولیه سیاست فروش خودرو دانست.

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرعامل سابق خودروسازی صامت، بنیانگذار سامانه یکپارچه فروش خودرو بود و با وجود انتقاداتی که از این راه وارد شد، همچنان بر ایده خود پافشاری کرد. او حامی مالی خود را از دست داد و این اتفاق می تواند سنگ بنای ایجاد تغییراتی در مکانیزم تحویل خودروسازان باشد. نخبگان شورای رقابت در این مورد سکوت کرده اند و بخشنامه تنظیم بازار خودرو همچنان ملاک خودروسازان برای فروش محصولاتشان است. بهمن شورای رقابت سال گذشته آن را منتشر کرد و چند وقت پیش تغییراتی در آن ایجاد کرد.

باباد منتظر ماند و دید که سیاست گذار چه زمانی برنامه خود را برای تغییر مسیر عرضه شرکت های خودروسازی ارائه می کند؟

پیش بینی می شود تا قبل از پایان سال جاری این اتفاق رخ ندهد و اگر اتفاقی برای فروش خودرو در کارخانه رخ دهد، این موضوع به سال آینده موکول می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا