اقتصاد جهان

سقوط شدید فروش گوشی های اپل در چین

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی «کانترپوینت» نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اپل در چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش رقابت برندهای داخلی در این کشور، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که غول فناوری آمریکایی اپل به دلیل فشار رقیب هواوی به جایگاه سوم در بازار بسیار رقابتی چین سقوط کرده است.

هوآوی که دفتر مرکزی آن در شنژن قرار دارد، از افزایش ۶۹.۷ درصدی فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول خبر داد.

بر اساس این گزارش، هواوی اکنون چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در چین است.

عملکرد قوی این شرکت در حالی است که تحریم‌های آمریکا تجارت جهانی گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی را تقریباً متوقف کرده است.

به طور کلی، بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱.۵ درصد رشد کرد که نشانه خوبی برای توسعه مثبت این صنعت در سه ماهه دوم است.

تحلیلگران انتظار دارند که فروش اپل در سال ۲۰۲۴ دوباره کاهش یابد. شرکت تحقیقاتی IdiIDC قبلاً هشدار داده بود که حضور غول فناوری ایالات متحده در چین به دلیل محصولات رقیب و ارتقاء محصولات محدود اپل که جذابیت کلی آیفون ها را کاهش داده است، ضعیف شده است.

اپل که زمانی باارزش‌ترین شرکت جهان بود، امسال شاهد کاهش ۱۴ درصدی قیمت سهام خود بود که در کل بازار ضعیف عمل کرد. ارزش بازار آن هنوز ۲.۵۶ تریلیون دلار است و پس از مایکروسافت در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا