اقتصاد جهان

سقوط صادرات اوکراین با اقدام کامیون داران و کشاورزان لهستانی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد اوکراین روز شنبه اعلام کرد که صادرات اوکراین از طریق خاک لهستان به شدت کاهش یافته است زیرا رانندگان کامیون و کشاورزان لهستانی گذرگاه های مرزی را در اعتراض به قوانین تجاری اتحادیه اروپا به نفع اوکراین بسته اند. کشور مسدود شده است کاهش یافته است.

به گفته این وزارتخانه، حدود ۲۸۲۰۰۰ تن صادرات زمینی کالاهای اوکراینی در ماه نوامبر از مرز لهستان عبور کرده است که نسبت به ماه قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که در چندین گذرگاه مرزی اوکراین، صادرات این کشور تقریباً به طور کامل صفر یا نصف شده است.

پیش از این، تاراس کاچاکا، معاون وزیر اقتصاد اوکراین هشدار داد که واردات این کشور از بسته شدن مرزها توسط رانندگان کامیون و کشاورزان لهستانی آسیب دیده است و احتمالاً در ماه گذشته حداقل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رانندگان کامیون لهستانی از ابتدای نوامبر به طور شبانه روزی تظاهرات کردند و مرز اوکراین و لهستان را مسدود کردند.

بر اساس این گزارش، هدف از این اعتراضات هشدار به کشورها در مورد آسیب هایی بود که تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش الزامات شرکت های حمل و نقل اوکراین در سال ۲۰۲۲ به این صنعت وارد کرده است.

رانندگان کامیون لهستانی می گویند که این تصمیم به همکاران اوکراینی آنها مزیت ناعادلانه ای می دهد زیرا آنها خدمات ارزان تری را به لطف قوانین ارائه می دهند.

در ۲۷ نوامبر، کشاورزان لهستانی که از قیمت پایین غلات به دلیل واردات ارزان از اوکراین ناراضی بودند، به اعتراضات پیوستند.

در نتیجه، در حال حاضر هزاران کامیون در دو طرف مرز لهستان و اوکراین انباشته شده اند.

شورای حمل و نقل، مخابرات و انرژی اتحادیه اروپا قرار است در ماه دسامبر برای بحث در مورد محاصره و تغییرات قوانین اتحادیه اروپا تشکیل جلسه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا