ورزشی

شوک جدید؛ پرسپولیس و استقلال با هم از آسیا حذف می‌شوند!

در حالی که مدت ها پیش وعده هایی مبنی بر واگذاری مالکیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس داده شده بود، اما هنوز دو هفته مانده به پایان مهلت AFC برای بارگذاری مدارک، همه چیز در هواست!

در حالی که طی یک سال گذشته دو مرحله عرضه سهام عمده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به نتیجه نرسیده است، تلاش برای واگذاری این دو باشگاه نیز تاکنون بی نتیجه مانده است، اما نکته جالب در مورد واگذاری این دو باشگاه است. مالکیت مغربی ها این است که مشکل مالکیت مشترک این باشگاه ها دو باشگاه حتی در صورت واگذاری ۵۱ درصد منحل نمی شوند و حداقل ۸۱ درصد از سهام یکی از این باشگاه ها باید به یک شرکت غیردولتی واگذار شود.

تا این لحظه ۱۰ درصد از سهام مغرب زمین در فرابورس به مردم واگذار شده است و در صورت واگذاری ۵۱ درصد سهام به مالک جدید حدود ۳۹ درصد از سهام. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در اختیار وزارت ورزش خواهند ماند که برخلاف قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا است. و در نهایت می تواند منجر به انقراض مجدد سرخابی ها از آسیا شود. در این راستا باید حداقل ۸۱ درصد از سهام یکی از این دو باشگاه به یک شرکت غیردولتی واگذار شود تا با احتساب ۱۰ درصد از سهام فروخته شده در فرابورس، سهم دولت از این دو باشگاه باشد. باشگاه ها به زیر ۱۰ درصد می رسند و به این ترتیب مشکل مالکیت حل می شود. .

سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه سهام این دو باشگاه اعلام کرده بود که ۵۱ درصد از سهام این باشگاه ها به فروش می رسد. اگرچه این عرضه سهام به دلیل نبود خریدار ناموفق بود، اما مشخص نیست مسئولان مربوطه در مورد بقیه سهام سرخابی ها چه نظری خواهند داشت و آیا از قوانین AFC در این زمینه مطلع هستند یا خیر.

باشگاه های استقلال و پرسپولیس تا ۵ اردیبهشت مدارک خود را آپلود کنند یک ماه فرصت دارند و باید دید تا آن زمان تکلیف این دو باشگاه چه می شود و نجات سرخابی ها را خواهیم دید یا حذف از آسیا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا