محیط زیست

صدور ۲ هشدار هواشناسی در اصفهان / منتظر بارش‌های پرانرژی و صاعقه باشید

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از ورود سامانه پر انرژی از مرزهای غربی و جنوبی استان از بعدازظهر فردا است.

وی افزود: بر این اساس عملکرد سامانه مذکور ابری، گاهی مه آلود و در شب رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وزش باد شدید تا شدید و رگبار لحظه ای پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: وزش باد در مناطق شرقی استان شدیدتر و با وزش باد لحظه ای و خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود. انتظار می رود این سامانه فردا شب و طی روز دوشنبه در اکثر نقاط عملیاتی شود.

وی درباره صدور اخطاریه نارنجی رنگ با فعالیت اولین سامانه بارشی از فردا شب تا بعدازظهر دوشنبه ششم گفت. فروردین وی در سال جاری در استان اظهار داشت: فعالیت این سامانه با بارش برف و باران، مه گرفتگی و رعد و برق در مناطق غربی و جنوبی انجام می شود. بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدون (داران)، فریدونشهر و گلپایگان پیش بینی می شود.

امینی بیان کرد: مه گرفتگی و کاهش دید در جاده های جنوب و غرب. آب گرفتگی معابر و احتمال کولاک در گردنه ها، سیلاب و نهرها اکنون و رعد و برق یکی از خطرات سامانه بارشی است، ادامه داد: در ترددهای درون و برون استانی و شهرستانی احتیاط کنید، وسایل لازم و سوخت کافی را در سفر به همراه داشته باشید، احتیاط های لازم را برای نگهداری ماشین آلات کشاورزی، گلخانه ها، آماده سازی جاده ها، انجام دهید. به خصوص در جاده های مه آلود و طوفانی. توقف فعالیت در فضای باز، انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل آب گرفتگیتوصیه می شود از فعالیت های کوهنوردی و گردشگری خودداری کنید و فعالیت در طبیعت را متوقف کنید و در مسیر رودخانه آب نداشته باشید.

وی درباره صدور هشدار تراز زرد در حین فعالیت سامانه دوم با وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت دوشنبه در استان گفت: فعالیت این سامانه در مناطق شمال شرق اردستان، انارک، با درودچوپانان خوروبیابانککوهپایه، مهاباد، مورچه تو خوردینایین، نطنز و نسخه پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: اختلال و کاهش دید در جاده های شمال و شرق به دلیل گرد و غبار محلی، احتمال اختلال در سفرهای برون شهری و برون شهری احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و گلخانه ها، آسیب به سازه های شهری و روستایی. احتمال شکستگی درختان، اختلال در مسیرهای تردد اصفهان به یزد، ریزش بنرها از ارتفاع از خطرات این سامانه است.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما به ۷ خواهد رسید. درجه سانتیگراد بالای صفر صبح فردا.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوین میاندشت با حداقل دمای ۵- درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا