اخبار اقتصاد ایران

طرح جدید فروش فوری ایران خودرو با پژو 207

شرایط انتخاب و سپرده گذاری مجدد برای تعداد محدودی از متقاضیان خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک با اولویت سیستم یکپارچه فنر ۱۴۰۳ طبق جدول پیوست ایجاد شده است. متقاضیان فوق می توانند حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز و یا تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

زمان فعال سازی این بخشنامه در سایت ایران خودرو پس از ارسال پیامک خواهد بود.

فروش فوری ایران خودرو با نزدیک شدن به مهلت استاندارد پژو پارس و ارائه سه جایگزین سورن پلاس، پژو ۲۰۷ و تارا به خریداران پژو پارس، بسیاری از مشتریان به دنبال توجیهی برای انتخاب سورن پلاس به عنوان جایگزین اصلی پژو هستند. پارس.

: سورن پلاس تنها گزینه جایگزین پژو پارس است که با ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون بهره و ۱۵ میلیون تومان تخفیف ارائه می شود. این خودرو نیز برخلاف پارس ۸۵ استاندارد را پشت سر می گذارد و تعداد نکات منفی آن در بررسی سازمان های مختلف به مراتب کمتر از پارس است.

سورن پلاس با موتور XU7 پلاس دو گزینه اسپرت رینگ و کروز کنترل را در مقایسه با سورن پلاس ندارد، اما مجهز به تجهیزاتی است که آن را با استانداردهای ۸۵ سازگار می کند و با ارزش ترین محصول ایران خودرو لقب گرفته است. نشان ملی که مجهز به این امکانات است. بوده است

این خودرو در ظاهر به منظور کسب استاندارد حفاظت از عابر پیاده به قطعه جدیدی در زیر سپر مجهز شده است تا آسیب های ناشی از برخورد با عابر پیاده به حداقل برسد و با این حساب این خودرو موفق به اخذ استاندارد عابر پیاده شده است. سپس نوبت به چراغ های روز یا Daylight می رسد که استانداردهای ۸۵ گانه ایران را تکمیل می کند به همراه چراغ های موقعیت در پشت که همراه با چراغ های روز روشن می شوند و در نتیجه ایران خودرو دیگر نیازی به نصب ندارد. یک سنسور نور و این ماشین روشنایی خودکار چراغ ها را ندارد. در نمای جانبی دستگیره ها به اصطلاح راحت باز می شوند و شبیه دنا هستند و رینگ های اسپرت جای خود را به رینگ های استیل و استیل داده اند که دو دلیل عمده کاهش قیمت و امکان عرضه در تیراژ بالا دارد.

تغییرات زیادی در داخل کابین وجود دارد، اما ممکن است همه آنها را در ظاهر نبینید. فرمان با طراحی جدید D-CUT نیست و سیستم کمکی آن هیدرولیک است و برقی نیست. کلیدهای کنترل مالتی مدیا در سمت چپ هستند اما کروز کنترل و کلیدهای آن وجود ندارد و به دلیل سیمی بودن شیر گاز امکان نصب این گزینه وجود نداشت. نمایشگرهای پشت فرمان همچنان آنالوگ هستند و نمایشگر TFT بر اساس سنت ده ساله خانواده سمند و سورن در وسط آنها قرار گرفته است. در بالاترین نقطه کنسول میانی خودرو، طبق سنت خانواده ۲۰۶، نمایشگر ساعت، دمای هوا و وضعیت باز شدن درها و در زیر آن، زیر دو دریچه هوا، یک دریچه کوچک اما صفحه نمایش باکیفیت با گزینه سیستم کنترل فشار تایر یا TPMS از داخل. قابل مشاهده است و با انتخاب گزینه Ikco Link امکان اتصال گوشی های اندروید و اپل وجود دارد.

سپس نوبت به کلیدهای زیر نمایشگر می رسد که مهمترین آنها کلید سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ESP است و این خودرو در حالی که در عقب همچنان از ترمز فنجانی استفاده می کند این استاندارد را پاس کرده است. در نهایت نوبت به پنل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک می رسد تا مجموعه امکانات و تغییرات این خودرو را تکمیل کند. صندلی های با روکش فابریک در جلو امکان تنظیم برقی پشت را طبق سنت ده ساله خانواده سورن و سمند دارند و سایر تنظیمات این صندلی ها به صورت دستی است. همچنین پلاستیک به کار رفته روی داشبورد نرم با کیفیت مونتاژ متوسط ​​و برخی قطعات پلاستیکی است. با طراحی فیبر کربن، دریچه های جانبی سیستم تهویه و کنسول میانی نیز بر روی در تعبیه شده است.

یکی از مهم ترین تغییرات سورن پلاس در این نسخه استفاده از موتور XU7 Plus است که پس از مدت ها جایگزین موتور EF7 شده است. اگرچه این موتور دارای پسوند پلاس است، اما همچنان ۱.۸ لیتر حجم دارد و از نوع ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است. موتور XU7 Plus به دلیل طراحی جدید منیفولد ورودی هوا و روکش سوپاپ ظاهر متفاوتی نسبت به موتور پایه دارد، همچنین برخی از قسمت های اصلی موتور از نظر طراحی نیز جدید هستند مانند میل بادامک، بلبرینگ. پوسته، میل لنگ، سرسیلندر، مجموعه شاتون، رینگ و پیستون، روغن موتور، مسیر گاز خروجی از میل لنگ و کلاچ در XU7P در مقایسه با XU7 متفاوت است. نوع شمع و تسمه به کار رفته در این موتور نیز ارتقا یافته و طول عمر بیشتری دارد.

همچنین استفاده از ریل گازی و انژکتور CNG برای هر سیلندر از دیگر فناوری های مورد استفاده در مدل دوگانه سوز این موتور است.

در موتور XU7P از همان واشر سرسیلندر موتور دوگانه سوز XU7 استفاده شده که باعث بهبود کیفیت شده است. همچنین در این موتور سیستم خنک کننده جدیدی طراحی و ساخته شده است و با اضافه شدن منبع انبساط مجزا تهویه سیستم خنک کننده همانند موتورهای TU5 و EF7 به صورت خودکار انجام می شود. قدرت و گشتاور این موتور ده درصد افزایش یافته است. برای مثال سرعت موتور در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حدود ۵۰۰ دور در دقیقه کمتر از موتور قبلی است. طراحی محفظه احتراق جدید XU7P نسبت به موتور XU7 بهبود یافته است و نسبت تراکم موتور از ۹.۳ به ۱۰.۵ افزایش یافته است.

دیسک و صفحه کلاچ به دلیل افزایش قدرت و گشتاور بزرگتر شده که علاوه بر بهبود عملکرد، دوام بیشتری نیز پیدا کرده است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر خودروی پارس با موتور مذکور نسبت به قبل حدود یک ثانیه کاهش یافته و طبق تست های انجام شده در شرایط استاندارد به رقمی در حدود ۱۲.۵ ثانیه رسیده است. دور دور موتور حدود ۱۵۰ دور در دقیقه نسبت به موتور پایه کاهش یافته است و دور آرام آن ۷۰۰ دور در دقیقه است. موتورهای XU7 و XU7P در سرعت های پایین تراز صدای یکسانی دارند اما در سرعت های بالاتر موتور XU7P به دلیل سرعت کمتر (۵۰۰ دور در دقیقه کمتر از موتور پایه) سطح صدای کمتری نسبت به موتور پایه دارد. میانگین مصرف سوخت XU7 بین ۹.۱ تا ۱۰.۲ لیتر بوده است. هنگام تعریف پروژه، میانگین مصرف سوخت ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای XU7P در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا