اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/11/21

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا کاهش یافته و در آستانه کاهش هفتگی قرار دارد. افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا بر قیمت طلا فشار وارد می کند. سرمایه گذاران همچنین منتظر آمار تورم هفته آینده ایالات متحده هستند که سرنخ های بیشتری در مورد زمان شروع افزایش نرخ بهره ارائه می دهد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۰ درصد کاهش به ۲۰۲۴ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۲۰۳۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته و بازده اوراق ۲ ساله به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسیده است. به این ترتیب میل به خرید طلا به عنوان سرمایه بی بازده برای سرمایه گذاران کاهش می یابد.
تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدت طولانی در این سطح بالا نگه دارد. به این ترتیب کف قیمت طلا تا ۱۹۶۰ دلار کاهش خواهد یافت.
بسیاری از مقامات فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، رئیس این بانک، گفتند که آنها باید قبل از کاهش نرخ های بهره، نشانه های بیشتری از تداوم کاهش تورم را ببینند.
فعالان بازار منتظر شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای ژانویه هستند که قرار است روز سه شنبه منتشر شود.
احتمال اینکه معامله گران از ماه می کاهش نرخ بهره را آغاز کنند اکنون ۶۱ درصد است. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
نقره با ۰.۹ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۵۹ سنت رسید و پلاتین با ۱.۴۴ درصد کاهش به ۸۷۷ دلار و ۴ سنت رسید.
پالادیوم با ۲.۵ درصد کاهش به ۸۶۵.۷ سنت آمریکا رسید.
انتهای پیام/۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا