اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/02/04 |برنت 87 دلار و 24 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز سه شنبه در آسیا تقریبا ثابت ماند. سرمایه گذاران همچنان خطر نگرانی های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را ارزیابی می کنند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۹ سنت یا ۰.۳۵ درصد کمتر از ۸۲.۸۵ دلار معامله می شود.
هر دو شاخص نفت در روز گذشته ۲۹ سنت کاهش یافتند که نشان داد افزایش تنش اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تأثیر کوتاه مدت کمی بر عرضه نفت منطقه داشته است.

با این حال، تحلیلگران بر این باورند که بازار نفت همچنان با خطراتی همراه است. یکی از این موارد، تصویب تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه بخش نفت ایران، گسترش تحریم‌های کنونی برای شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی است که نفت خام ایران را فرآوری می‌کنند.
تحلیلگران بارکلیز روز دوشنبه گفتند که این احتمال وجود دارد که قیمت نفت در سال جاری به ۹۰ دلار ادامه دهد.
این تحلیلگران معتقدند که تهدید فوری ریسک های ژئوپلیتیکی برای زیرساخت های بازار از بین رفته است، اما روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته نگران کننده است.
انتظار می رود ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یابد، در حالی که موجودی محصولات پالایش شده در این کشور احتمالا کاهش یافته است.
انتهای پیام/۴۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا