اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/03/07 |برنت 82 دلار و 36 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه در آسیا تغییر محسوسی نداشت. بازارها منتظر نتیجه نشست اوپک پلاس در ۲ ژوئن هستند. از این جلسه برای تصمیم گیری در مورد تمدید طرح کاهش تولید استفاده خواهد شد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۳۱ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۲ سنت یا ۰.۲۸ درصد افزایش به قیمت ۷۷ دلار و ۹۴ سنت معامله شد.
تعطیلات رسمی در ایالات متحده و بریتانیا در روز دوشنبه به نظر می رسد معاملات را در سطوح محدودی حفظ کند.
اوپک روز جمعه اعلام کرد که نشست آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس یک روز به تعویق افتاده و در تاریخ ۲ ژوئن به صورت آنلاین برگزار می شود.

تولیدکنندگان این ائتلاف در مورد تمدید کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه ای در نیمه دوم سال جاری تصمیم خواهند گرفت. برخی منابع از احتمال تمدید این طرح خبر داده اند.
مجموع کاهش تولید از این اتحاد شامل ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز کاهش بیشتر تولید که تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت، به حدود ۶ درصد تقاضای جهانی نفت می رسد.
اوپک انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سال جاری ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد، اما آژانس بین المللی انرژی ۱.۲ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده است.
بسیاری از تحلیلگران با شروع فصل سفر به مصرف بنزین در نیمکره شمالی نگاه می کنند.
بازارها همچنین منتظر انتشار شاخص هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده هستند که می تواند سرنخ های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد. این شاخص که قرار است در ۳۱ می اعلام شود، شاخص مورد نظر بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی تورم است.
پس از انتشار جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو، قیمت نفت برنت و نفت آمریکا هفته گذشته به ترتیب ۲ و ۳ درصد کاهش یافت. این گزارش حاکی از تداوم سیاست های نرخ سود بالا برای کنترل تورم بود.
دورنمای افزایش بیشتر نرخ بهره، ارزش دلار را افزایش داده و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گران‌تر کرده است.
انتهای پیام/۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا