طلا و ارز

قیمت دلار امروز 14 آذر 1402/ دلار ارزانتر می‌شود؟

به گزارش افق میهن:




قیمت دلار امروز ۱۴ است آذر ماه با اندکی کاهش به ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. قیمتی که نشان می دهد بازار ارز به ثبات رسیده و قیمت ها تمایل زیادی به تغییر ندارند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار طی چند هفته گذشته در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی در حال معامله بوده و بازار نوسانات محسوسی را تجربه نکرده است.

قلدرهای بازار امیدوارند قیمت دلار از کانال ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند و از آنجا وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود. قیمت ذکر شده می تواند باعث ایجاد هیجان و خرید و فروش در بازار ارز شود.

اما بازنده ها به ثبات قیمت دلار در یک ماه گذشته اشاره می کنند و می گویند دلار اکنون در این محدوده قرار گرفته و دیگر تمایلی به رشد ندارد. این گروه تاکید می کنند که در هفته های اخیر دلار برای عبور از مرزهای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومانی چندین بار گران شد اما این تلاش ناکام ماند و دلار دوباره به نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومانی رسید. استدلال این گروه این است که اگر دلار گران می شد، باید از آذرماه روند صعودی خود را آغاز می کرد.

به خصوص در حال حاضر که در پایان سال قرار داریم، گفته می شود افزایش تقاضا برای دلار می تواند به افزایش قیمت دلار دامن بزند که بازار هنوز پاسخی به آن نداده است. در نتیجه دارندگان معتقدند دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی گیر کرده و تمایلی به ادامه رشد ندارد.

اما کارشناسان اقتصادی در این باره چه می گویند؟ می گویند نباید منتظر کاهش یا افزایش قیمت دلار بود. زیرا بازار هنوز سیگنال نزولی یا صعودی دریافت نکرده است.

پیش بینی قیمت دلار برای بقیه سال

وی ادامه داد: سیاستمدار با پیام درمانی قیمت دلار را کنترل کرده است. اما من فکر نمی‌کنم دلار بعد از آن کاهش پیدا کند.»

این کارشناس اقتصادی به تاریخچه حرکت دلار در زمان های قبل از انتخابات اشاره کرد و افزود: هر چه به انتخابات و پایان سال نزدیک می شویم، به نظر می رسد تاریخ حرکت دلار بیشتر و بیشتر می شود. از آنجایی که در سال های اخیر حرکت صعودی داشته است، باید منتظر روند «بیایید برای این اسکناس حرکت صعودی داشته باشیم».










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا