بانک و بیمه

مدیریت ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت خارجی توسط نظام بانکی

به گزارش افق میهن، محمدرضا فرزین در چهاردهمین گردهمایی مدیران شعب موفق بانک های کشور گفت: با توجه به اهمیت حوزه بانکی در کشور، موضوع انتخاب مدیران عالی و این کاری که سال هاست انجام شده است. یک چالش بزرگ.” فرصتی برای ملاقات با هم است. با مدیران موفق نظام بانکی خداحافظی کنید.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: امروز پایه های اقتصاد کشور در نظام بانکی نهفته است و ۹۰ درصد تامین مالی کشور بر عهده نظام بانکی است. از سوی دیگر، بسیاری از تحریم ها از طریق سیستم بانکی اعمال می شود و تمام امور بانکی و مالی کشور به خوبی تنظیم می شود.

وی یادآور شد: متاسفانه بی تفاوتی نسبت به نظام بانکی در کشور وجود دارد. بارها در حوزه های مختلف دیده شده که زحمات همکاران ما در نظام بانکی نادیده گرفته می شود و سعی می کنند برای نظام بانکی جا باز کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: همه دستگاه‌های کشور نقاط ضعفی دارند، اما وقتی از گروهی انتقاد می‌کنیم باید بدانیم که چند نفر، چقدر کار و چقدر عملکرد مثبت داریم و باید به این موارد نیز توجه شود. حساب.” را در نظر بگیرید.

فرزین افشا کرد: تجارت خارجی و نقل و انتقالات داخلی و خارجی کشور با تلاش نظام بانکی کشور به خوبی پیش می رود و در واقع این یکی از نقاط قوت نظام بانکی کشور است.

فرزین با بیان اینکه در حوزه بانکداری الکترونیکی از بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله روسیه بسیار جلوتر هستیم، تصریح کرد: باید تلاش همکاران در سیستم بانکی به صورت عمومی منتشر شود تا افرادی که اطلاعات کافی ندارند خدمات بانکی را زیر سوال نبرند. سیستم.

فرزین گفت: نظام بانکی یکی از نقاط قوت اقتصاد کشور است که اگر آن را درک نکنیم دشمن این نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل می کند. به همین دلیل دشمن سیستم بانکی و مالی کشور را هدف قرار داده است. ما نباید این موضوع را نادیده بگیریم و وظیفه داریم به اطلاع رسانی و تبلیغات و همچنین ارائه خدمات و کارهای انجام شده توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: عملکرد مدیران موفق کشور باید به الگوی آموزشی تبدیل شود و مدیران موفق معرفی و قدردانی شوند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: فناوری های نوین بانکی نیاز جامعه به بانکداری را افزایش داده است و هر چه جوامع به سمت فناوری پیش می روند نیاز جامعه به بانکداری نیز افزایش می یابد اما ماهیت خدمات در حال تغییر است.

به گفته فرزین، هوش مصنوعی تاثیر زیادی در صنعت بانکداری خواهد داشت و ما در بانک مرکزی متوجه این مشکل شده ایم و اداره جدیدی برای توسعه این فناوری ها در بانک مرکزی راه اندازی کرده ایم.

وی یادآور شد: البته اقدامات بانک مرکزی بیش از آنکه از منظر بانک تجاری باشد، از منظر بانک مرکزی بود، اما به نظر می رسد در حوزه بانکداری تجاری نیز باید برنامه ریزی بیشتری انجام شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بخشی از این مشکل مربوط به آموزش است و آموزش نقش مهمی دارد. به دلیل کمبود آموزش نباید از فناوری عقب بمانیم و آموزش نقش مهمی در توسعه فناوری ها در بخش بانکی و حرکت این صنعت در کشور پیشگام تحولات جهانی دارد.

فرزین ادامه داد: هوش مصنوعی و فناوری های نوین نیاز به شعب را کاهش می دهد اما خدمات آفلاین نیز نیازمند مشاوره است. شکل ارائه خدمات ممکن است تغییر کند، اما همیشه نیاز به این خدمات وجود خواهد داشت. ارائه این خدمات نیازمند دانش است و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: در همایش امروز اکثر مدیران موفق کشور جوان بودند و کمتر از پنج سال سابقه مدیریت داشتند و به نظر می رسد با افزایش سن انگیزه موفقیت کاهش می یابد و به نظر می رسد این نقطه ضعفی است که ما داریم. توجه دارند و باید برای افزایش انگیزه افراد با تجربه منابع انسانی بیشتر برنامه ریزی کنیم. استفاده از تجربیات افراد با تجربه بسیار مهم است و امیدواریم در آینده تعداد افراد با تجربه در بین مدیران موفق افزایش یابد.

وی از مدیرعامل فقید بانک ملت نیز یاد کرد و افزود: آقای دولت آبادی فردی بود که حتما جزو بهترین مدیران نظام بانکی کشور بوده و شخصیت حرفه ای ایشان در سیستم بانکی برجسته بوده و جای ایشان در یکی خالی است. چنین کنفرانسی نام نیک مرحوم دولت آبادی همیشه در نظام بانکی خواهد ماند. مدیران موفق نظام بانکی از جمله مرحوم دولت آبادی باید الگوی صنعت بانکداری کشور باشند و برنامه ای برای به نمایش گذاشتن کار افراد موفق نظام بانکی در نظر بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا