فناوری

مدیر سابق OpenAI: هوش مصنوعی شاید آخرین فناوری ابداع‌شده توسط بشر باشد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

زک کاس، مدیر سابق OpenAI به Insider گفت که نسبت به توانایی هوش مصنوعی برای حل مشکلات جهانی خوشبین است. در حالی که هوش مصنوعی می تواند نوآوری های غیرقابل تصوری ایجاد کند، انسان ها نیز باید با دردهای فزاینده آن مقابله کنند. به گفته وی، از آنجایی که اکنون راه برگشتی وجود ندارد، بهتر است روی سیاست گذاری موثر و مدیریت فساد تمرکز کنیم.

زک کاس در مصاحبه ای با Insider درباره افکار خود در مورد هوش مصنوعی و آینده آن صحبت کرد. علیرغم نگرانی‌های فزاینده پیرامون هوش مصنوعی، کاس این فناوری را یک موهبت می‌داند. قبل از ترک OpenAI، او یکی از صد کارمند اول شرکت بود و بخش Go-to-Market را مدیریت می کرد.

کاس به آینده هوش مصنوعی بسیار خوشبین است و البته معتقد است که انسان ها برای پیشرفت این فناوری باید رنج بکشند. او گفت:

“هوش مصنوعی شاید آخرین فناوری اختراع شده توسط بشر باشد؛ از اینجا به بعد، هوش مصنوعی ما را با سرعتی استثنایی پیش خواهد برد و ما رضایت بیشتری از زندگی پیدا خواهیم کرد و کهکشان های دیگر را کشف خواهیم کرد. آینده هوش مصنوعی دیستوپیایی نیست پسا آخرالزمانی، اما روشن و پر از شادی و رنج کمتر. بنابراین در حال حاضر اساسا هدف و مأموریت من ترویج آینده ای روشن و هیجان انگیز است. شانسی برای ساختنش ندارم.”

آینده هوش مصنوعی و نظرات مدیر سابق OpenAI

البته زک کاس به خطرات هوش مصنوعی نیز اشاره کرد. احمق شدن انسان ها، بی هویتی، آشنایی همه افراد با پیشرفت هوش مصنوعی و البته وجود افراد بدسرپرست از خطرات مهمی است که وی برشمرد.

اگر هوش مصنوعی تمام مشکلات ما را حل کند، پس مغز ما چه خواهد کرد؟ او فکر می‌کند این احتمال منطقی است که با پیشرفت هوش مصنوعی، مغز ما برای مدت کوتاهی تکامل را متوقف کند. البته مانند ظهور هر فناوری جدید مانند اینترنت و شبکه های اجتماعی، انسان ها راهی برای خلاقیت و تکامل پیدا می کنند. مشکل بعدی بی هویتی است. ممکن است بسیاری به دلیل هوش مصنوعی شغل خود را از دست بدهند. با توجه به اینکه شغل هرکس در شکل گیری هویت او نقش دارد، احتمالاً این موضوع منجر به بی هویتی می شود.

مشکل بعدی مربوط به ادغام انسان و ادغام برای اتخاذ سیاست های جدید در مورد هوش مصنوعی است. به گفته کاس، این امر در سال های آینده نیز محقق خواهد شد. زیرا هیچکس نمی خواهد هوش مصنوعی برخلاف منافع آنها عمل کند. وی بر ضرورت ایجاد سیاست های مهم برای این فناوری تاکید می کند. هوش مصنوعی مانند انرژی هسته ای و گرمایش جهانی باید در چارچوب قانونی گنجانده شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا