اخبار بورس

مشتریان محصولات “غنوش” را صادر می کنند/تحقق بودجه “غنوش” در نیمه دوم سال

مدیرعامل شرکت نوش مازندران گفت:

مدیرعامل نوش مازندران گفت: پیش بینی فروش ما نسبت به پیش بینی ابتدای سال حدود ۴۰ درصد بود. به عبارت دیگر در ۴ ماه آخر سال رخ می دهد.

نیما جوادیان کوتنایی مدیرعامل شرکت نوش مازندران در گفتگو با افق میهنوی در حاشیه جلسه فوق العاده اظهار داشت: دور دوم مجمع عادی به صورت فوق العاده توسط شرکت نوش مازندران برگزار شد. این مجمع با حضور ۲۰.۳۴ نفر از سهامداران تشکیل شد.
وی افزود: در این جلسه اعضای هیئت مدیره جدید انتخاب شدند: آروین تجارت سمین، شرکت سرمایه گذاری نوش مازندران، چیکا نوش سمین، شرکت صنایع غذایی ایران و شرکت کشت آفتاب شرکت هایی هستند که به مدت دو سال به عنوان عضویت در هیئت مدیره فعالیت کردند. سال بعد هم آن را حفظ کردند.

مدیرعامل نوش مازندران درباره سودآوری این شرکت گفت: پیش بینی های سودآوری ما در سال جاری محقق می شود. فعالیت این شرکت فصلی است. البته با راه اندازی خط پکتین و آب شرب در سال جاری، ظرفیت این شرکت به حد مجاز رسیده و شرکت دیگر فعالیت فصلی نخواهد داشت.

جوادیان ادامه داد: فعالیت خط تولید آب شرب فعالیت ۶ ماهه اول سال را پوشش می دهد و در این ماه تولید آب شرب با مقدار کمی ادامه دارد. زیرا فعالیت های شرکت در حال حاضر متمرکز است. در ایام پایانی سال که مرکبات کمیاب است به خصوص در شب عید در مازندران به دلیل افزایش مسافر، همچنان به تولید آب شرب ادامه می دهیم. بنابراین در گزارش محصولات این شرکت به تولید آب شرب اشاره خواهیم کرد.
وی در خصوص میزان فروش این شرکت گفت: تحقق پیش بینی فروش ما نسبت به پیش بینی ابتدای سال حدود ۴۰ درصد بود اما از آنجایی که فعالیت شرکت فصلی است در نیمه دوم سال که مرکبات وجود دارد. ، بودجه در نیمه دوم سال محقق می شود. به عبارت دیگر در ۴ ماه آخر سال رخ می دهد.

مدیرعامل غنوش گفت: امسال وضعیت کنسانتره خوب است و قیمت ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. قیمت جهانی کنسانتره نیز افزایش یافته است. از طرفی قیمت مرکبات نیز افزایش یافته و به همین دلیل حجم فروش نیز خوب است.
وی تاکید کرد: طرح پکتین باعث تغییر سودآوری شرکت می شود. ما چشم انداز این موضوع و سال های آینده را مثبت ارزیابی می کنیم.
جوادیان درباره صادرات محصولات توضیح داد: عمده فروش این شرکت داخلی است اما برخی از مشتریان ما محصولات ما را به کشورهای اروپایی مانند اوکراین صادر می کنند. این صادرات به ترکیه و عراق نیز صورت می گیرد. از آنجایی که بدیهی است شرکت وارد نمی کند و بحث برگشت ارز مطرح است، فروش به صورت داخلی انجام می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، برای اینکه حقوق سهامداران تضییع نشود، سعی می کنیم در داخل کشور بفروشیم و مشتریان ما که شرکت های تولید آب میوه هستند و با خارج از کشور ارتباط دارند، کنسانتره ما را صادر و در ازای آن محصولات را به نقاط مختلف وارد می کنند. به سراسر جهان صادر می شود، اما ما سعی می کنیم برای حفظ منافع سهامداران خود، آنها را با قیمت های مناسب داخلی بفروشیم.

مدیرعامل شرکت نوش مازندران در خصوص افزایش سرمایه گفت: امسال برنامه ای برای افزایش سرمایه نداریم، تجدید ارزیابی را در سال ۹۸ انجام دادیم. چهار سال از تجدید ارزیابی ملک می گذرد و ملک با نرخ بالای ارزش گذاری روبرو شده است. اگر بین ۳ تا ۵ سال ارزش دارایی های تجدید شده افزایش قابل توجهی داشته باشد، باید تجدید ارزیابی صورت گیرد و حسابرس ما را ملزم به انجام تجدید ارزیابی کرده است. مشخص نیست این تجدید ارزیابی چه زمانی منجر به افزایش سرمایه خواهد شد. اما ما تجدید ارزیابی زمین را در دسته تجدید ارزیابی صورتهای مالی قرار خواهیم داد. ممکن است تا پایان سال تجدید ارزیابی داشته باشیم، اما افزایش سرمایه از اینجا احتمالاً تا سال آینده به تعویق خواهد افتاد.

جوادیان در سخنانی خطاب به سهامداران گفت: در این چند سالی که به سهامداران خدمت کرده ایم، سعی کرده ایم ارزش خوبی به مجموعه اضافه کنیم، روندی که طی کردیم مثبت بود. با توجه به تاخیر در اجرای طرح های توسعه و بهره برداری از آنها، پیش بینی های ما با یک سال تاخیر انجام شد. به خصوص با خط پکتین که یک کار دانش بنیان بود. ما آینده مثبتی را برای «غنوش» می بینیم و تمام تلاشمان بر این است که ارزش خوبی برای سهامداران ایجاد کنیم.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا