اخبار اقتصاد ایران

ممنوع الخروجی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره یکی از بانک‌ها

پس از عدم ارسال اطلاعات تراکنش های بانکی به سازمان امور مالیاتی

مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره یکی از بانک های عامل کشور که از پاسخگویی به درخواست اطلاعات تراکنش های بانکی از سوی سازمان امور مالیاتی خودداری کردند، ممنوع الخروج شدند.

افق میهن به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، وحید عزیزی مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه یکی از بانک های عامل کشور از انجام این کار خودداری کرد. ارائه اطلاعات تراکنش های بانکی مشکوک فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی شکایت کرده بود، وی گفت: علیرغم تذکرات مکرر به این بانک، با استفاده از ظرفیت ماده ۲۰۲ قانون مالیات های مستقیم و از طریق پلیس مالیاتی از ارائه این اطلاعات خودداری کرد. ، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک مذکور تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج شدند. .

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی با یادآوری اختیارات قانونی سازمان امور مالیاتی از جمله مفاد تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و سایر اختیارات قانونی در دسترسی به اطلاعات فعالان اقتصادی. ، گفت: به سایر بانک ها و موسسات اعتباری نیز اخطار داده شده است که تا پایان بهمن ماه برای ارائه اطلاعات آنلاین به سازمان امور مالیاتی.

عزیزی با تاکید بر اینکه این اخطار به کلیه نهادهای نظارتی کشور گزارش شده است، افزود: در صورت عدم ارائه اطلاعات صحیح در زمان تعیین شده و از بستری که سازمان تعیین می کند، سازمان امور مالیاتی متخلفان را به صورت مشترک مجازات خواهد کرد. میزان فرار مالیاتی احتمالی در این راه مسئولیت پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا