فناوری

ناسا: تماشای خورشیدگرفتگی با دوربین گوشی به سنسور آن آسیب می‌زند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اگر به هر دلیلی از دوربین گوشی خود برای تماشای ماه گرفتگی استفاده می کنید، بهتر است این کار را متوقف کنید، زیرا ناسا اعلام کرده است که انجام این کار می تواند باعث سوختن مدارهای دستگاه شما شود. در عوض، ناسا استفاده از عینک خورشید گرفتگی را برای عکاسی ایمن از رویداد توصیه می کند.

همه می دانند که در زمان خورشید گرفتگی نباید به خورشید خیره شد. با این حال به نظر می رسد دوربین گوشی نمی تواند جایگزین خوبی برای چشم انسان باشد. ناسا در X اعلام کرده است که اگر قصد دارید با دوربین گوشی خود به خورشید گرفتگی نگاه کنید، بهتر است بدانید که گرفتن دوربین گوشی به سمت خورشید باعث آسیب به مدارهای داخلی دستگاه می شود.

ناسا می نویسد:

مانند هر سنسور تصویر دیگری، سنسور تلفن اگر مستقیماً به سمت خورشید باشد آسیب می بیند. این امر به ویژه در هنگام استفاده از هر نوع لنز ذره بین روی تلفن شما صادق است. شما باید مانند هر دوربین دیگری از فیلترهای مناسب استفاده کنید.”

با این حال، اگر همچنان می خواهید از ماه گرفتگی عکس بگیرید، راه حلی برای شما وجود دارد.

برای این کار، ناسا توصیه می کند، باید از همان ترفندی استفاده کنید که از کره چشم شما در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند. در واقع، با یک عینک خورشید گرفتگی و همان قوانینی که برای چشمانتان وجود دارد، احتمالاً می توانید از این رویداد عکاسی کنید، یعنی فقط در زمانی که ماه گرفتگی در تاریک ترین حالت خود است از عینک خود استفاده کنید و همچنین برای مدت طولانی به آن خیره نشوید.

بهترین تمرین این است که هنگام عکاسی از خورشید در هر مکانی، یک جفت عینک گرفتگی را جلوی لنز گوشی خود بگیرید.

دوشنبه هفته آینده (۲۰ فروردین ۱۴۰۳) خورشید گرفتگی کامل رخ خواهد داد که گفته می شود ۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه طول می کشد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا