اقتصاد جهان

هشدار صندوق بین المللی پول درباره تکه تکه شدن اقتصاد جهان

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول هشدار داد که روند ایجاد بلوک های اقتصادی غرب به رهبری آمریکا و همچنین بلوک های متحد با چین، همکاری های تجاری و رشد کلی اقتصاد جهانی را به خطر می اندازد. .

گیتا گوپینات، معاون مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول در سخنرانی روز سه‌شنبه از دانشگاه استنفورد گفت رویدادهایی مانند همه‌گیری ویروس کرونا و درگیری در اوکراین تجارت جهانی را به گونه‌ای مختل کرده است که از پایان جنگ سرد تاکنون دیده نشده است.

گوپینات توضیح داد: «کشورها در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای نگرانی‌های اقتصادی و امنیت ملی خود را هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه با کدام کشورها تجارت یا سرمایه‌گذاری کنند، در نظر می‌گیرند.»

وی افزود که این امر باعث شده است که کشورها بین چین و ایالات متحده انتخاب کنند.

گوپینات هشدار داد در حالی که افزایش انعطاف‌پذیری اقتصادی «لزوما بد نیست»، پراکندگی یک تهدید برای «سیستم تجارت جهانی مبتنی بر قوانین» است و «دستاوردهای یکپارچگی اقتصادی» را کاهش می‌دهد.

روابط تجاری بین ایالات متحده و چین در سال های اخیر به طور قابل توجهی بدتر شده است و هر دو طرف یکدیگر را به تشدید تنش ها متهم می کنند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن به دلیل نگرانی های امنیت ملی، محدودیت های تجاری علیه چین را تشدید کرده است که پکن به شدت آن را رد می کند.

دولت چین همچنین از مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور به ویژه فروش تسلیحات به تایوان انتقاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا