ارزهای دیجیتال

همکاری ایتالیا و کره جنوبی برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی

به گزارش افق میهن:




کره جنوبی و ایتالیا همکاری جدیدی را برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی راه اندازی کرده اند.



به گزارش افق میهن، پنجم دسامبر، بانک مرکزی ایتالیا از طریق مجاری رسمی خود از امضای تفاهم نامه ای با بانک مرکزی کره جنوبی در زمینه فناوری اطلاعات و سیستم های پرداخت خبر داد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی ایتالیا، این تفاهم نامه تبادل دانش و اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را پوشش می دهد. تفاهم نامه به طور خاص به مسائل ICT مربوط به سیستم های تسویه زمان واقعی و CBDC ها می پردازد.

برنامه ارز دیجیتال ایتالیا و کره جنوبی

در طول سال گذشته، بانک مرکزی ایتالیا اغلب بر روی همکاری در راه حل های خود برای تسویه تراکنش های مبتنی بر دفتر کل توزیع شده (DLT) از طریق قراردادهای مرتبط با هش تمرکز کرده است. این با رویکرد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) رایج در سایر کشورهای اروپایی متفاوت است.

در همین حال، کره جنوبی آزمایش زیرساخت فناوری CBDC خود را از اکتبر آغاز کرده است. این آزمایش که شامل بانک های خصوصی و موسسات دولتی است، با پشتیبانی فنی بانک تسویه بین المللی (BIS) انجام می شود. در نوامبر، کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد ۱۰۰۰۰۰ شهروند خود را برای آزمایش CBDC در سال ۲۰۲۴ دعوت کند.

دیدگاه جهانی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی

در حالی که برخی از دولت ها در حال پیشرفت در CBDC هستند، مقاومت شدیدی در برابر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی وجود دارد. برای مثال، در آمریکا، بسیاری از شخصیت‌های عمومی در مورد CBDC ابراز نگرانی کرده‌اند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا