اخبار اقتصاد ایران

آغاز طرح توسعه ۱۳۰ هکتاری شهرک صنعتی سفیدرود رشت

در دیدار معاون وزیر صمت با استاندار گیلان مطرح شد؛

تیمور پورحیدری مدیرکل سمت گیلان بیان کرد: هفت طرح صنعتی پیشران با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان در حال اجرا داریم که میزان سرمایه گذاری در این طرح ها بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

ایران تحلیل، اسدالله عباسی عصر (چهارشنبه) در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: در حال حاضر صنایع سلولزی استان گیلان به طور کامل فعالیت نمی کنند. ظرفیت این بخش به دلیل واردات است و باید واردات را متوقف کنند این بخش برای کمک به این صنایع است.

وی افزود: گاهی واردات تولیدات داخلی را با مشکل مواجه می کند که باید در این مهم دقت لازم صورت گیرد. استفاده صحیح از منابع نیز در استفاده از ظرفیت ها مورد تاکید است.

عباسی همچنین خواستار افزایش تعداد واحدهای اقتصادی احیا شده در استان به ۲۰۰ واحد شد.

مدیرکل سمت گیلان همچنین بیان کرد: هفت پروژه صنعتی پیشران با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در استان داریم که میزان سرمایه گذاری در این طرح ها بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان در دیدار فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت با استاندار گیلان ضمن اعلام این خبر در این دیدار افزود: ۲۱ پروژه پیشرانه صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد می باشد. ۷ پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در صورت تحقق این امر تا پایان سال این پروژه ها بیش از ۲۸۰۰ شغل ایجاد می کند.

وی با اعلام احیای ۱۰۵ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که این تعداد تا پایان سال به ۱۱۵ واحد صنعتی برسد.

سیاست نوسازی و بازسازی صنایع یکی از اهداف مهم وزارت امنیت است

فرشاد مقیمی، معاون حراست و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این جلسه گفت: وظیفه ما در دولت سیاست گذاری و هدایت است و به جای اینکه به فکر پرداخت تسهیلات باشیم، می توانیم به سرعت دست به کار شویم. بیش از صنایع راکد یا ضعیف به سرمایه گذاران قوی.” با امکانات موجود در جهت رشد تولید و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال بیشتر گام برداریم و سیاست نوسازی و بازسازی صنایع از اهداف مهم دولت و وزارت صلح است.

وی افزود: در این سفر از هفت سرمایه گذار که با تملک واحدهای راکد احیا کردند تجلیل کردیم و این سیاست را دنبال می کنیم.

مقیمی با اشاره به لزوم توجه به مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی لوشان در حال حاضر کل شهرک صنعتی را بر عهده دارد و در آینده ۱۰۰۰ مترمکعب به ظرفیت آن افزوده می شود و تصفیه خانه شهرک صنعتی کوچیچال فومن خواهد بود. کارخانه به بهره برداری رسیده است. امروز از روند ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید کردیم.

وی همچنین بیان کرد: در صورت تصویب کمیسیون ماده ۲۱ و مساعدت استاندار محترم، طرح توسعه ۱۳۰ هکتاری شهرک صنعتی سفیدرود رشت راه اندازی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا