محیط زیست

هوای ۳ کلانشهر در کشور بر مدار نارنجی ثبت شد/تنفس پاک‌ترین هوا در شهر ارومیه

به گزارش خبرگزاری افق میهن، اگر نگاهی به گذشته و امروز – پنجشنبه پنجم بهمن – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. از این رو خبرگزاری افق میهن به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. بنابراین بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارند.

بر این اساس امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای بزرگ کشور در وضعیت ناسالم برای عموم مردم (قرمز) قرار ندارد، اما دیروز چهار شهر بهمن کرمان با شاخص ۱۵۵ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار داشتند.

در این راستا سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های کلانشهرهای مشهد با شاخص ۱۳۴، اهواز با شاخص ۱۱۳ و کرمان با شاخص ۱۲۴ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارند، به طوری که شهرها کرج و مشهد دیروز ناسالم (نارنجی) بودند. ثبت شدند

به این ترتیب دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهر اصفهان با شاخص ۹۲، کرج با شاخص ۸۱، بوشهر با شاخص ۶۱، تهران با شاخص ۸۷، شهرکرد با شاخص ۶۸، بیرجند دارای شاخص شاخص ۷۰، سمنان با شاخص ۶۷، زاهدان با شاخص ۵۸، شیراز با شاخص ۶۵، قزوین با شاخص ۵۲، قم با شاخص ۸۲، کرمانشاه با شاخص ۵۷، خرم آباد با شاخص شاخص ۷۷، اراک با شاخص ۸۴ و یزد با شاخص ۶۲ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به یادآوری است که در سومین روز گذشته ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، بیرجند، بجنورد، اهواز، سمنان، زاهدان، شیراز، قزوین، قم، خرم آباد، اراک، همدان و یزد برگزار شد. در شرایط هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

بر این اساس امروز ایستگاه های سنجش کیفیت هوای کلانشهرهای تبریز با شاخص ۲۵، ارومیه با شاخص ۴، ایلام با شاخص ۲۹، بجنورد با شاخص ۱۹، زنجان با شاخص ۲۰، سنندج با شاخص با شاخص ۱۱ و همدان با شاخص ۱۵ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند. واقع شده است، اما دیروز چهار بهمن شهر تبریز، ارومیه، شهرکرد، زنجان، سنندج و کرمانشاه.

لازم است بدانید وضعیت کیفی هوای امروز در کلانشهرهای اردبیل، یاسوج، گرگان، رشت، ساری و بندرعباس ثبت نشد، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، یاسوج، گرگان، رشت، ساری و بندرعباس بدون ثبت بودند. داده ها.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشد. ) شرایط، اما سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۵ کلانشهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و شش کلانشهر بدون داده ثبت شد، به طوری که دیروز یک شهر ناسالم برای عموم (قرمز)، دو شهر ناسالم. کلانشهرها (نارنجی)، ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش کلانشهر پاک (سبز)، شش شهر بدون داده گنجانده شدند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا