اخبار بورس

“ذوب” دارای استاندارد آلمان و روسیه است/ امکان صادرات ریل با طول ۳۶ متر را نداریم

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان گفت:

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان گفت: استانداردهای آلمان و روسیه را داریم. از نظر کیفیت در مناقصات زیرساختی با شرکت های خارجی مشکلی نداریم. دلیل صادرات محصولات ما این است که ثابت کنیم مشکلی در صادرات نداریم.

علی نصیری قائم مقام شرکت ذوب آهن در گفتگو با اخبار بورسا وی توضیح داد: شرکت ذوب آهن روابط پیچیده ای با وزارت حراست دارد که به دلیل تامین مواد اولیه، همکاری تنگاتنگی با وزارت حراست دارد. سال گذشته توانستیم معدن ققنوس را در استان خراسان رضوی فعال کنیم. همچنین چند معدن کوچک را در خراسان جنوبی فعال کرده ایم. همه این اقدامات از طریق همکاری و ارتباط نزدیک امکان پذیر است. اما سطح همکاری را می توان افزایش داد.

وی افزود: ذوب آهن به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مواد آهنی نیاز دارد. اگر کنسانتره و گلوله را کنار بگذاریم، سنگ در اختیار وزارتخانه قرار می گیرد. شرکت ذوب آهن همواره انتظار افزایش این همکاری ها را داشته است.

نصیری ادامه داد: سال ۱۴۰۲ آغاز یک همکاری بود. ذوب آهن علیرغم اینکه بحث هایی درباره سهمیه املاک و حقوق دولتی مطرح شد، ثابت کرد که همه این مسائل با وزارت مربوطه قابل حل و نهایی شدن است.

قائم مقام شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص فروش این شرکت گفت: این وزارتخانه با توجه به سیاست کنترل قیمتی که دارد، تحت تاثیر ذوب آهن نیست مقاطع، میلگردها و تیرها. همه ما می دانیم که قیمت های دستوری ما را به سمت خرید کالاها با قیمت فوب در خلیج فارس در شرایط تورمی سوق می دهد و آنها را بر اساس ریال در داخل می فروشیم. این مشکل شرکت ها را در دوراهی قرار می دهد. این وزارتخانه فضا و فرصت بیشتری برای همکاری با صنعت خواهد داشت.

وی در خصوص استانداردهای جهانی خاطرنشان کرد: استانداردهای آلمان و روسیه را داریم. از نظر کیفیت در مناقصات زیرساختی با شرکت های خارجی مشکلی نداریم. دلیل صادرات محصولات ما این است که ثابت کنیم مشکلی در صادرات نداریم.

نصیری درباره موانع صادراتی ذوب توضیح داد: آنچه مانع صادرات می شود «طول ریل» است. ما از ۱۸ طول ریل در کشور استفاده می کنیم. در حالی که آنها در جهان هستند، طول مسیر به ۷۲ متر می رسد. یعنی طول ریل ۳۶ متر است. با وجود اینکه ظرفیت تولید ۳۶ متر در شبکه ریلی را داریم اما امکان حمل آن در خطوط ریلی وجود ندارد و نمی توانیم آن را از کشور خارج کنیم.

معاون بازرگانی “ذوب” گفت: محصولات ذوب آهن اصفهان از نظر کیفیت کمتر از استانداردهای اروپایی و کاریز نیست و ریل ریل مناسبی است که امیدواریم بتوانیم در سال جاری بخشی از محدودیت ها را برداریم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا