بانک و بیمه

وام خرید مسکن نخبگان ۲ میلیارد تومان شد| نرخ سود ۲۳ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: بانک مرکزی در آغاز سال جدید آمار بازار املاک پایتخت در سال ۱۴۰۲ را به روز کرد و قیمت ملک را برای تمامی مناطق تهران اعلام کرد. بر اساس نتایج این گزارش، میانگین قیمت ملک در تهران از کانال ۷۰ میلیون تومان خارج شده و به بالای ۸۰ میلیون تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با بهمن ماه با افزایش تقریبا ۳ درصدی و نسبت به اسفند در سال ۱۴۰۱ تقریباً ۲۰ درصد افزایش یافت.

از ۲۲ منطقه پایتخت، بیشترین قیمت ملک همچنان در منطقه یک ثبت شده است. به عبارت دقیق تر، متوسط ​​قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه ۱۵۰ میلیون تومان است. از سوی دیگر منطقه ۱۸ است که ماه هاست ارزان ترین منطقه تهران برای خرید مسکن بوده و قیمت هر متر مسکن در آن کمتر از ۴۵ میلیون تومان است.

از آنجایی که اجاره بها با قیمت مسکن تعیین می شود و قیمت مسکن تعیین کننده اجاره بها، به نظر می رسد با این افزایش سریع قیمت مسکن و اجاره بها، حتی برخی از گروه ها و اقشار مختلف جامعه نیازمند حمایت و ارائه تسهیلات هستند.

یکی از این لایه ها نخبگان هستند که در آخرین اقدام بنیاد ملی نخبگان وام مسکن نخبگان را به ۲ میلیارد تومان و وام سپرده مسکن را به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

وام مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان و وام مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سال گذشته بنیاد ملی نخبگان در درجه اول بر ایجاد بستر مناسب برای تقویت نفوذ نخبگان تمرکز داشت. رویکردهای اصلی نیز شامل ایجاد شرایط مناسب زندگی و اشتغال بود و بر این اساس وام مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان و وام سپرده مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

نرخ سود وام سپرده ساخت، خرید و اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا ۲۰ سال برای وام ساخت و ساز و خرید مسکن و بازپرداخت تا ۵ سال برای وام سپرده مسکن. محاسبه مبلغ اقساط ماهانه به عهده بانک های عامل می باشد.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات سپرده ساخت، خرید و اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت حداکثر ۲۰ سال تسهیلات ساخت، خرید مسکن و بازپرداخت تا سقف ۲۰ سال تعیین شده است. سال حداکثر ۵ سال برای سپرده مسکن مبلغ اقساط ماهانه به عهده بانک های عامل است و متقاضی می تواند از مدیریت شعب بانک های عامل از میزان اقساط مطلع شود.

برنده راهنمای شناسایی و توسعه فعالیت های استادیاران جوان (طرح زیندیاد کاظمی آشتیانی)، برنده دستورالعمل جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در موسسات علمی (طرح شهید شهریاری)، برنده مراحل ۱ و ۲ دستورالعمل شناسایی و حمایت از اختراعات منتخب (طرح شهید فخری زاده). و برندگان سیاست ارتقای دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره های فوق دکتری (طرح شهید چمران) واجد شرایط استفاده از این تسهیلات می باشند.

متخصصان ایرانی که در خارج از کشور آموزش دیده اند نیز می توانند با تماس با مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند. هر متقاضی تنها می تواند از یکی از گزینه های ودیعه ساخت، خرید یا اجاره آپارتمان استفاده کند و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی تسهیلات مسکن دیگری وجود ندارد.

لازم است متقاضیان قبل از ارائه درخواست ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام جهت بررسی های لازم و اخذ تسهیلات از یکی از تسهیلات مسکونی استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا