طلا و ارز

افزایش قیمت طلای جهانی برای سومین جلسه متوالی







قیمت طلا امروز دوشنبه (۱۵ ژانویه) برای سومین روز متوالی افزایش یافت و به دلیل درگیری در خاورمیانه و افزایش پیش بینی کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده، به بالای ۲۰۵۰ دلار رسید.



طلا روز جمعه پس از ثبت بزرگترین افزایش روزانه خود از ۱۲ دسامبر، ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۰۵۴ دلار یا ۷۳ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۵۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

با ادامه حملات شدید رژیم صهیونیستی، درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس به صدمین روز خود رسید. طلا به طور سنتی یک ذخیره امن ثروت در نظر گرفته می شود و می تواند در مواقع عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی از آن بهره مند شود.

پس از اینکه داده‌های روز جمعه نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در دسامبر کاهش یافت، بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز در نتیجه کاهش یافت. انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست ۳۰ و ۳۱ ژانویه نرخ بهره خود را ثابت نگه دارد. بازارهای مالی با احتمال ۷۹ درصدی کاهش نرخ وارد ماه مارس می شوند.

کاهش نرخ بهره جذابیت فلزات گرانبها را افزایش می دهد. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها ۰.۱ درصد کاهش یافت و جذابیت شمش طلا را برای سایر دارندگان ارز افزایش داد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلا نقطه ای می تواند مقاومت ۲۰۶۰ دلار در هر اونس را بشکند و به محدوده ۲۰۷۱ تا ۲۰۷۹ دلار برسد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا