اخبار اقتصاد ایران

پذیرش ۹۷ درصد اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش‌افزوده، بدون رسیدگی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۹۷ درصد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بدون رسیدگی پذیرفته می شود. سیدمحمدهادی سبحانیان افزود: اصلاح نظام مالیاتی سال هاست که خواستار فعالان اقتصادی بوده و اجرای قانون نظام مالیاتی یکی از پروژه های اولویت دار دولت است که به این اصلاح کمک می کند. […]

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۹۷ درصد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بدون رسیدگی پذیرفته می شود.
سیدمحمدهادی سبحانیان افزود: اصلاح نظام مالیاتی سال هاست که خواستار فعالان اقتصادی بوده و اجرای قانون نظام مالیاتی یکی از پروژه های اولویت دار دولت است که به این اصلاح کمک می کند.
وی با اشاره به فواید و آثار فراوان قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از جمله شفاف سازی و ارتقای عدالت گفت: مزیت این قانون این است که با اجرای کامل آن سازمان امور مالیاتی موظف به پذیرش حدود ۹۷ است. درصد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اضافه بدون ملاحظه است.
سبحانیان قانون مذکور را تنها بستری برای محاسبه نظام مند مالیات فعالان اقتصادی دانست و ادامه داد: با اجرای این قانون نیازی به مراجعه حضوری نیست و سازمان امور مالیاتی اظهارنامه مالیاتی فعالان اقتصادی را می پذیرد. تا حد امکان بدون پردازش
گزارش کردن مهر; وی افزود: در این بستر قانونی، اصل بر صحت اظهارات مودیان خواهد بود و بنابراین تحول جدیدی برای فضای کسب و کار فعالان اقتصادی ایجاد می شود و نرخ و پایه مالیاتی جدیدی وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا