اخبار اقتصاد ایران

پنج درس که باید از اولین حراج سکه مرکز مبادله در سال ۱۴۰۳ یاد گرفت

بررسی تعداد مناقصه های برنده و سود احتمالی متقاضیان

حراج سکه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به صحنه رقابتی نفس گیر تبدیل شده است. خریداران و فروشندگان با توجه به روند بازار آزاد به همدیگر دست نشان می دهند و مانند شطرنج بازان حرفه ای راهبردهای خود را گام به گام پیش می برند.

افق میهن اولین حراج سکه ۱۴۰۳ در صرافی از ساعت ۱۳ الی ۱۷ روز دوشنبه ۲۷ فروردین انجام شد و با وجود اینکه ۲۹ هزار و ۳۸۶ درخواست خرید ثبت شد، در نهایت هفت هزار و ۲۱۸ قطعه سکه به فروش رسید.

طبق گزارش فرارو؛ ربع سکه با تخصیص ۴ هزار و ۶۷۵ قطعه بیشترین فروش را در اولین حراج سکه مرکز مبادلات ارزی به خود اختصاص داد و پس از آن، سکه تمام با تعداد هزار و ۵۲۷ قطعه در رتبه دوم قرار گرفت. به این ترتیب یک هزار و ۱۶ قطعه نیم سکه توسط متقاضیان خریداری شد. با توجه به روند قیمت سکه به نظر می رسد رقابت سخت و نفس گیر در حراج سکه مرکز مبادلات طلا و ارز همچنان ادامه داشته باشد.

محبوب ترین سکه در حراج مرکز صرافی

حراج سکه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به صحنه رقابتی نفس گیر تبدیل شده است. خریداران و فروشندگان با توجه به روند بازار آزاد به همدیگر اشاره می کنند و مانند شطرنج بازان حرفه ای استراتژی های خود را گام به گام پیش می برند.

ربع سکه بیشترین استقبال را در حراج مرکز مبادلات ارزی دارد. مجموع تقاضای خرید ربع سکه در حراج مرکز مبادلات مبادلاتی ۱۳ هزار و ۳۰۲ است و حدود ۴ هزار و ۵۹۹ متقاضی برای خرید ربع سکه به رقابت پرداختند که در نهایت ۴ هزار و ۶۷۵ ربع سکه به متقاضیان علاقه مند تحویل می شود. این موضوع نشان می دهد که در حراج سکه یک مرکز تبادل رقابتی بین خریداران و فروشندگان وجود دارد.

حتی نیم سکه از یکی از آنها نیفتاد. اگرچه محبوبیت آن کمتر از بقیه بود و ۱۶ هزار و ۱۶ قطعه نیم سکه توسط ۲۲۰۰ خریدار برای ۵۳۱۶ درخواست فروخته شد. متقاضیان برای سکه تمام بهار آزادی سنگ تمام گذاشتند. ۱۰ هزار و ۷۶۷ درخواست خرید توسط ۳ هزار و ۵۴۴ نفر ثبت شد و در پایان یک هزار و ۵۲۷ قطعه سکه تمام بهار آزادی در اولین حراج سکه مرکز مبادلات به فروش رسید.

قیمت سکه در حراج مرکز مبادلات طلا و ارز

نمی دانیم هر یک از متقاضیان سکه را با چه قیمتی خریده اند، زیرا در حراجی شرکت کرده اند و هرکسی که قیمت بالاتری داده در اولویت است، اما میانگین قیمت سکه ها در اولین حراج طلای ایرانی اعلام می شود. و مرکز مبادلات ارزی .

قیمت ربع سکه در اولین حراج سال ۱۴۰۳ به طور متوسط ​​۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان بود. این عدد سکه نیم بهار آزادی به ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و سکه تمام به ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان رسید.

برای کسانی که دستی در حراج دارند، مشخص است که در بین متقاضیان، افراد با تعداد بالاتر و افراد با قیمت کمتر از اولین حراج سکه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران خارج شده اند.

آخرین مهلت استرداد وجه تضمین برای متقاضیان حراج سکه

طبق قوانین، متقاضیان خرید سکه در حراج مرکز مبادلات طلا و ارز ایران باید قبل از شروع فرآیند حراج، کیف پول خود را با توجه به حجم و ارزش تقریبی سفارش خود شارژ کنند. این پول تا پایان مزایده مسدود می شود.

متقاضیان خرید سکه که دست خالی از حراج مرکز مبادلات ارز و طلای ایران بیرون می آیند برای دریافت پول بلوکه شده چه باید کنند؟ طبق روال این مزایده ها، وجه این دسته از متقاضیان باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از پایان مزایده بدون مشکل به حساب آنها بازگردانده شود. در حراج های قبلی اختلالی در روند برگشت پول متقاضیان حراج سکه وجود داشت که گفته می شد به دلیل ضعف زیرساخت ها بوده است. در دوره های جدید حراج سکه، میزان گزارش های مشابه ناچیز بود. پس باید بپذیریم که پول به حساب افراد ناکام سکه باز می گردد.

زمان تحویل سکه به برندگان حراج مرکز مبادلات

برندگان خوش شانسی که در مراحل حراج مرکز مبادلات طلا و ارز موفق به خرید سکه شده اند تنها باید هفت روز کاری صبور باشند و سپس برای دریافت سکه خود به شعبه بانک ملی که قبلا ثبت نام کرده اند مراجعه کنند.

سکه فروخته شده در حراج مرکز مبادلات تا ۲۱ روز کاری قابل واریز نزد بانک می باشد ولی تاخیر بیشتر به منزله انصراف از این معامله خواهد بود. متقاضی در زمان دریافت سکه باید برای هر قطعه سکه طلا اعم از سکه تمام، نیم سکه و یا ربع سکه ۳۰ هزار تومان به شعبه بانک ملی پرداخت کند.

در صورت تاخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی می تواند با پرداخت هزینه نگهداری هر قطعه سکه طلا اعم از سکه کامل، نیم سکه یا ربع سکه، سکه خود را تا هفت روز کاری دیگر دریافت کند. ، روزی ۵۰ هزار تومان.

عدم دریافت سکه از سوی متقاضی در مهلت مقرر، ۲۱ روز کاری از روز انجام معامله، منجر به قطع خودکار معامله می شود. در صورت عدم مراجعه متقاضی و ابطال تراکنش با کسر کارمزد به حساب وی واریز می شود.

سود خرید سکه در حراج مرکز مبادلات

قیمت ربع سکه سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. خرید نیم سکه بهار آزادی برای متقاضیان ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می رسد.

سود خرید سکه در حراج مرکز مبادلات بر اساس میانگین قیمت سکه در این روز قابل محاسبه است. به این ترتیب متقاضیان ربع سکه یک میلیون و ۹۸۴ هزار تومان برنده شده اند. قیمت نیم سکه در حراج صرافی دو میلیون و ۴۵۶ هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد بود و تفاوت قیمت سکه تمام بهار آزادی در حراج صرافی و بازار آزاد است. هر قطعه سکه سه میلیون و ۲۳۲ هزار تومان برآورد شد.

ممکن است برخی افراد موفق شده باشند در حراج مرکز مبادلات سکه ارزانتر یا گرانتر از میانگین قیمت خریداری کنند، بنابراین سود خرید سکه از حراج مرکز صرافی زمانی قابل محاسبه است که قیمت سکه را در صرافی داشته باشیم. زمان تحویل اگر به شما کمک می کند بهتر است بدانید که از ابتدا تاکنون در مجموع ۱۰ حراج سکه برگزار شده و متقاضیان اقدام به خرید ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه طلا کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا