ارزهای دیجیتال

پیروزی مجدد رئیس‌جمهور السالوادور و احتمال رشد قیمت بیت کوین

به گزارش افق میهن:






بازار در حال بررسی ETFهایی است که می تواند نشان دهنده تغییرات قیمت بیت کوین در آینده باشد. پیروزی مجدد رئیس جمهور السالوادور نیز حاکی از احتمال افزایش قیمت است.



به گزارش افق میهن، در پی انتخاب مجدد بوکله معاون رئیس جمهور در السالوادور و افزایش علاقه نهادی به ETF های بیت کوین، روند قیمت این ارز دیجیتال حمایتی را نشان داد و اندکی بالاتر از سطح ۴۲۵۸۵ دلار قرار گرفت. پیروزی Bukele می‌تواند حمایت او را از تبدیل بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی در السالوادور تقویت کند. با این حال، تاثیر آن بر قیمت بیت کوین هنوز مشخص نیست.

علاقه به ETF های بیت کوین در بین موسسات فعال در بازار در حال افزایش است. سهام الکترونیکی Bitcoin Trust BlackRock و Bitcoin Wise Origin ETF فیدلیتی در ماه ژانویه با جمع آوری ۴.۸ میلیارد دلار، ده مورد برتر را جمع آوری کردند. این روند می تواند با جذب سرمایه بیشتر و افزایش فعالیت بازار، قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

راه اندازی ETF های بیت کوین نقطه ای نیز شاهد قفل شدن بخش قابل توجهی از این ارز بوده است. این ETF ها در حال حاضر بیش از ۱۷۷۰۰۰ بیت کوین با ارزش تقریبی ۷.۶ میلیارد دلار دارند. این کاهش عرضه به همراه افزایش تقاضا می تواند بر قیمت بیت کوین فشار بیاورد.

ezgif-3-a68a51bc1f

نمودار قیمت بیت کوین

از نظر فنی، قیمت بیت کوین در حال حاضر کمی بالاتر از سطح اصلی خود یعنی ۴۲۲۰۸ دلار است که نشان دهنده مقاومت خریداران در منطقه صعودی است. سطوح مقاومت آتی بیت کوین به ترتیب در ۴۲۸۱۹ دلار، ۴۳۷۰۴ دلار و ۴۴۷۲۷ دلار است، در حالی که سطوح پشتیبانی به ترتیب در ۴۱۴۴۴ دلار، ۴۰۵۳۲ دلار و ۳۹۵۴۱ دلار است.

به طور کلی، چشم انداز قیمت بیت کوین محتاطانه مثبت و خوش بینانه است. اگر بتوان قیمت بیت کوین را بالای ۴۲۰۰۰ دلار و ۲۰۸ دلار نگه داشت. پتانسیل این ارز دیجیتال برای ایجاد سود بیشتر در حال افزایش است. معامله گران احتمالاً شاهد واکنش بیت کوین به تحولات سیاسی در السالوادور و ادامه پذیرش ETF های آن توسط سرمایه گذاران نهادی در روزهای آینده خواهند بود.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا