طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 30 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز چهارشنبه حدود ۱۰۰ تومان در نوسان بود. این یادداشت در بیشتر هفته گذشته روند نزولی داشته است. به نظر می رسد سیاست گذار با تزریق ارز در تلاش است تا از افزایش قیمت دلار جلوگیری کند. فعالان بازار ارز محدوده قیمتی کنونی را کف معاملاتی جدید اسکناس دلار می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز در نیمه کریدور ششم با نوسانات محدود در نوسان بود. این اسکناس در سه روز معاملاتی هفته گذشته در محدوده قیمتی مذکور معامله شد. معامله گران این منطقه را منطقه قیمت جدید برای اسکناس های ایالات متحده می دانند. برخی از فعالان بازار ارز نیز می گویند سیاست گذار می خواهد قیمت را در محدوده فعلی نگه دارد.

احتمال افزایش تنش در میان معامله گران کاهش یافت

فعالان بازار فارکس می گویند در حال حاضر ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و معامله گران معتقدند که احتمال تنش بین ایران و اسرائیل کم است. به گفته آنها دلار روز پنجشنبه ۳۰ است فروردین در نهایت به نوسانات روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان نگاه کنید.

تحلیلگران اقتصادی به سیاست کلان دولت برای مهار تورم اشاره می کنند و معتقدند سیاست گذار در تلاش است تا با پمپاژ منابع به بازار ارز، قیمت دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله گران، محدوده قیمت فعلی یک حد پایین مطمئن برای تصمیم گیری و ورود به بازار ارز محسوب می شود.

به گفته کارشناسان اقتصادی، قیمت دلار کمتر از ارزش ذاتی آن است. آنها می گویند این به این دلیل است که ریتم حرکت قیمت دلار در روزهای اخیر در یک روند رفت و برگشتی محدود بوده است. به نظر می رسد بانک مرکزی از طریق مبادلات ارزی توانسته است بازار را تحت تأثیر قرار دهد و عرضه و تقاضا عملاً متعادل است.

ارزش ها در مناطق دلار، پوند و یورو افزایش یافت

قیمت درهم چهارشنبه ۲۹ فروردین کمی تزلزل کرد و با ۵۰ تومان کاهش از ۱۷۸۵۰ تومان کارش را به پایان رساند. تتر همزمان با افت قیمت دلار، از ۱۵۰ تومان به ۶۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا