طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 1 خرداد 1403

به گزارش افق میهن:






نرخ دلار روز دوشنبه با وجود حادثه ناگوار مربوط به سقوط هواپیمای ریاست جمهوری در کریدور پنجم باقی ماند و نسبت به روز یکشنبه تغییر محسوسی نداشت. تحولات عرضه و تقاضا در سومین روز هفته متعادل بود و معاملات ارزی از رونق خاصی برخوردار نبود.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان نداشت و روند عرضه و تقاضا متعادل بود.

لازم به ذکر است که از روز یکشنبه پس از انتشار خبر سانحه پرواز رئیس جمهور، نرخ ارز در بازار غیررسمی و همچنین کانال های تلگرامی افزایش یافت و تا پایان شب به مرز کانال دوم و … رسید. راهرو ششم اما قیمت دلار بامداد دوشنبه با افزایش شدید روند نزولی خود را آغاز کرد و روز یکشنبه به میانگین نرخ بازگشت. در آخرین معاملات روز دوشنبه، قیمت دلار در نیمه کانال هفتم کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

قیمت دلار به منطقه امن بازگشت

با وجود احتمال بسته شدن بانک ها در روزهای آتی، معامله گران برای انجام مبادلات با مشکل مواجه هستند و بازار ارز فضای چندانی برای صعود ندارد. به نظر می رسد کانال های ۶ تا ۸ پنجمین کریدور از محدوده فعلی قیمت دلار در روزهای آینده و با باز بودن بازارهای مالی باشد.

اقتصاددانان تاثیر عوامل روانی و غیراقتصادی بر تحولات نرخ ارز را موقتی می دانند. آنها معتقدند روند نزولی واقعی نرخ ارز به کنترل حجم نقدینگی، رشد اقتصادی، درصد رشد نقدینگی و توانایی دولت در بهبود شرایط کسب و کار و تورم بستگی دارد.

تحلیلگران اقتصادی می گویند مولفه های اقتصادی تاثیر جدی تری بر بازارها دارند تا مسائل غیراقتصادی و روانی. بنابراین آثار اخبار موقتی و کوتاه مدت است.

قیمت یورو کاهش یافت

قیمت پوند انگلیس با افزایش محدود ۱۶۰ تومانی ۷۳ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد و قیمت یورو با ۳۰۰ تومان کاهش به ۶۲ هزار و ۵۹۰ تومان رسید.

لازم به ذکر است اسکناس دلار و حواله در روز دوشنبه کاهش یافت. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا