طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 14 آذر 1402 / حباب، قیمت سکه را بالا کشید

افق میهن در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




قیمت طلا و سکه امروز روند متعادلی را نشان نداد. در این روز قیمت آناس کاهش یافت و دلار در روندی خنثی معامله شد، اگرچه روند عوامل تعیین کننده قیمت در بازار طلا افزایشی نداشت، اما رشد حباب سکه بیشتر مولفه ها را افزایش داد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه امروز متعادل نبود. طلا ارزان شد و سکه در روند صعودی قرار گرفت. اگرچه افزایش قیمت قطعات سکه قابل توجه نبود، اما هیچ یک از عوامل تعیین کننده قیمت در بازار امروز طلا افزایشی نبود و این حباب سکه بود که روند صعودی به خانواده سکه داد.

شایان ذکر است شاخص جهانی طلا در نخستین ساعات افتتاح بازارهای جهانی با افزایش ۵۵ دلاری سقف تاریخی خود را شکست و به محدوده ۲۱۴۴ دلار رسید. چند ساعت بعد، افت قیمت، قیمت جهانی طلا را به محدوده ۲۰۷۷ دلار رساند و در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا در روند نزولی قرار دارد و با قیمت ۲۰۶۹ دلار معامله می شود.

آیا جهان در روند نزولی است؟

در همین رابطه حمیدرضا جیهانی، فعال اقتصادی و کارشناس بازار مالی با تاکید بر اینکه بازار طلای داخلی همواره وابستگی کامل به بازارهای جهانی طلا دارد، به افق میهن گفت: در ماه های اخیر با توجه به اتفاقات و مخاطرات امنیتی که … در فضای بین المللی علیرغم اینکه روند فنی طلا رو به نزول بود، طلای جهانی در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اخبار امنیتی موجود، انتظار زیادی وجود دارد که حوادث خاورمیانه آرام شود و خطرات امنیتی در منطقه کاهش یابد، بنابراین شاهد کاهش قیمت جهانی طلا خواهیم بود.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه انتظار داریم قیمت جهانی طلا کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نیز کاهش می یابد.

سکه گرم از رشد قیمت باقی ماند

امروز سیزدهم است آذر سکه امامی در سال ۱۴۰۲ با افزایش محدود ۸۰۰۰ تومانی ۲۹ میلیون و ۶۵۷ هزار تومان بود. سکه بهار در آن روز با ۹ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی امروز با افت ۱۰۰ هزار تومانی، تنها قلم کاهشی در خانواده سکه بود و روی ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ایستاد.

مسیر طلا از سکه جدا شد

در سومین روز هفته، قیمت طلا کاهش محدودی را ثبت کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۲ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با پنج هزار تومان کاهش دو میلیون و ۵۱۸ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۸۴ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه همبستگی بالایی با حرکت قیمت قطعات سکه داشت. حباب سکه امامی ۵۶ هزار تومان، سکه بهار ۵۵ هزار تومان، نیم سکه ۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۶۵ هزار تومان افزایش یافت. در آن روز حباب داغ سکه و قیمت این قطعه سقوط کرد و افت ۹۴ هزار تومانی را به ثبت رساند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا