طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 22 آذر 1402 / بحران واحدهای تولیدی با رکود بازار طلا

افق میهن در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




امروز قیمت جهانی طلا و سکه در یک روند صعودی محدود حرکت کرد. بازار طلا هفته هاست که در یک روند خنثی حرکت می کند و تقاضا همچنان در رکود است. این موضوع به واحدهای تولید طلا آسیب وارد کرده است.



چیزی را گزارش کنید افق میهن، قیمت طلا و سکه امروز در برابر دلار ۱۰۰ تومان و در برابر اونس طلای جهانی هفت دلار افزایش یافته است. در حالی که بازار طلا از ابتدای هفته روند نزولی را طی می کند، این اولین روز از هفته سوم است آذر این است که رشد قیمت طلا و سکه به طور یکنواخت افزایش یافته است. اما قیمت سکه امامی بین افزایش و کاهش در نوسان است.

اسکرین شات 12/12/2023 ساعت 5:01:18 ب.ظ

فعالان بازار طلا رکود ۳۰ تا ۴۰ درصدی تقاضا و تولید را شرایط نامساعدی برای صنعت طلا می دانند. طلا با توجه به شرایط اقتصادی دیگر جایی در بودجه خانوارها ندارد و این مشکل وضعیت واحدهای تولیدکننده طلا را با بحران مواجه کرده است. بحرانی که حتی در زمان کرونا و تعطیلی بازارها وجود نداشت.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب، اونس طلای جهانی با قیمت دلار ۱۹۸۸ معامله می شد و هفت دلار افزایش یافته است.

رکود در بازار طلا ادامه دارد؟

در همین رابطه نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با افق میهن، در خصوص توسعه بازار طلا و سکه گفت: رشد تقاضای جهانی طلا عاملی است که بر بازار طلا تاثیرگذار است و اکنون به دلیل ثبات است. از قیمت دلار، فراز و نشیب طلای جهانی بر بازار داخلی تاثیر می گذارد. »

وی با اشاره به وضعیت رکودی بازار طلا گفت: وضعیت اقتصادی و تورم بالا بر روند بازار اثرگذار است. این مشکل علاوه بر اینکه قیمت تمام شده تولید طلا نیز افزایش یافته است باعث شده تا واحدهای تولیدی در وضعیت نامناسبی قرار گیرند.

این کارشناس بازار طلا افزود: در شرایط فعلی به نظر می رسد رکود در بازار طلا فعلا ادامه داشته باشد و به نظر می رسد بازار تا پایان هفته نوسان چندانی نداشته باشد، اما نباید منتظر ماند. افت قیمت و احتمال افت قیمت با توجه به ثبات بسیار پایین در طی چند ماه می باشد.

سکه امامی از افزایش قیمت در امان ماند

امروز ۲۱ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با نوسانات زیادی مواجه شد و بین افزایش و کاهش قیمت در نوسان بود. این قطعه در زمان نگارش این مطلب از ۵۱ هزار تومان به ۲۹ میلیون و ۹۸ هزار تومان رسید و تنها قطعه نزولی بازار بود. سکه بهار نیز با ۲۱۰ هزار تومان رشد به قیمت ۲۵ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان معامله شد.

امروز قیمت نیم و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این قطعات به ترتیب با قیمت های ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی از ابتدای هفته تغییری نکرده و روی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه با قیمت در تعادل بود

امروز قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۶۸ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۵ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۲۱ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه نسبت به تحولات قیمتی بود. حباب سکه امامی و گرامی به ترتیب ۹۹ هزار تومان و ۶ هزار تومان تخفیف داشتند. همچنین در بهار حباب سکه ۱۳۵ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ هزار تومان و ربع سکه ۳۳ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا