اخبار اقتصاد ایران

چند روش هیجان انگیز برای متوقف کردن سرقت

ما واقعا امیدواریم که حتی برای دشمن شما هرگز این اتفاق نیفتد، وسایل شما را به سرقت ببرند، مثلاً شما در سفر هستید و به خانه بر می گردید و متوجه می شوید که وسایل شما دزدیده شده یا از ماشین شما به سرقت رفته است.

اما موضوع واقعاً به دزد ربطی ندارد، بلکه خود ما هم مقصریم، همه ما غریزه محافظتی داریم، مثلاً خانم ها یا آقایان به ساعت های خود علاقه زیادی دارند و نمی گذارند جایی رها شوند یا آب بروند. آنها، یا همین. موبایل های کوچیک و بزرگی که ازش استفاده میکنن خیلی مواظب هستیم مشکلی براش پیش نیاد!! چرا؟؟؟ زیرا به دست آوردن آنچه قبلاً داشتید دشوار خواهد بود

یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه از داشته هات کم نکن به داشته هات اضافه کن. پس باید بدانیم که مواظب وسایل خود نیز باشیم، دزدی که مال ما را غارت می کند نیز در شرایط سختی قرار دارد زیرا اگر حرکتی نادرست انجام دهیم یا به وسایل خود رسیدگی نکنیم، سرقت آسان است. بازدید. با ما همراه باشید تا راه‌های جالبی برای جلوگیری از سرقت به شما بگوییم.

انواع سرقت هایی که صورت می گیرد

سرقت ها زیاد است اما در این مطلب به سرقت خودرو و منزل می پردازیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

  1. راه های جلوگیری از سرقت خودرو

موضوعی که امروزه اغلب بیان می شود، پیشگیری از سرقت خودرو است و همه خودروسازان در تلاش هستند تا فناوری های جدیدی را برای جلوگیری از سرقت خودرو پیاده سازی کنند، اما به غیر از آن، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانیم این کار را انجام دهیم. جلوگیری از سرقت

همانطور که می دانیم قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است و همین موضوع افراد زیادی را به سرقت خودرو ترغیب می کند.

روش های مختلف برای جلوگیری از سرقت خودرو

  • در مکانی تمیز پارک کنید

برای اینکه ماشین شما دزدیده نشود، علاوه بر پارک در خیابان، مکانی را انتخاب کنید که نور کافی داشته باشد. سعی کنید زیر چراغ ها پارک کنید چون خیلی از سارق ها نمی خواهند زیر چراغ های روشن دزدی کنند، اگر در مکانی هستید که نور کافی ندارید سعی کنید آن را زیر بانک ها و مکان های دارای دوربین نصب کنید.

  • دور از خروجی پارک کنید

سارقان بیشتر به سراغ خودروهایی می روند که در نزدیکی خروجی پارکینگ ها پارک شده اند. زیرا فرآیند سرقت در این زمینه بسیار راحت تر است. پس سعی کنید دور از این نقاط پارک کنید.

  • تمام درهای ماشین را قفل کنید

بیشتر سرقت ها در خانه اتفاق می افتد زیرا راننده فراموش می کند درها را قفل کند یا به این فکر می کند که در پارکینگ خانه خود است، در صورت استفاده صحیح سارقان امکان سرقت وجود ندارد.

  • آلارم های با کیفیت

از دزدگیرهای با کیفیتی استفاده کنید که حساسیت بالایی دارند و نصب باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. صنعت دزدگیر همچنین تغییر کرده است، اخیراً حتی دزدگیرهایی تولید شده است که در صورت سرقت سریعا با پلیس تماس گرفته یا محل سرقت را گزارش می دهند.

  • کلید یدکی را در جای مناسب قرار دهید

سارقان همه مدل ماشین ها را می شناسند و می دانند چه مکان های مخفی در آنها وجود دارد، بنابراین کلیدهای یدکی را در ماشین پنهان نکنید. حتی در صندوق عقب خودرو نیز به راحتی باز می شود.

سایر تجهیزات خودرو برای جلوگیری از سرقت

قفل فرمان منجر به قفل فرمان می شود، قفل فرمان در دو نوع مختلف در بازار موجود است که افقی و عمودی هستند.

  • با استفاده از GPS

GPS به پیدا کردن ماشین کمک می کند، اگرچه این برای بعد از سرقت است، اما حداقل می توانید ماشین خود را پیدا کنید.

این سیستم بسیار پیشرفته تر است و مسیر جریان الکتریکی را برای تجهیزات حیاتی مانند پمپ بنزین قطع می کند و خودرو روشن نمی شود.

  1. راه های جلوگیری از سرقت منزل

روش های مختلفی برای جلوگیری از سرقت وجود دارد که باید از آنها پیروی کنیم. در زیر به بیان برخی از آنها می پردازیم.

  • قفل درب را محکم کنید

اولین و اصلی ترین راه برای جلوگیری از سرقت، ایمن سازی ورودی های خانه است. این روزها دیگر قفل کلید و میله کار نمی کند و دزد راهی برای فرار از دست آنها ندارد. بنابراین شما باید یک قفل خوب برای درهای خود بخرید.

قفل دیجیتال و درب ضد سرقت بهترین انتخاب برای جلوگیری از سرقت است. برخورد با قفل ها زمان زیادی می برد.

  • دزدان را وسوسه نکنید

نگهداری هر وسیله با ارزشی در حیاط وسوسه هر شخصی است. پس لطفا از در معرض دید قرار دادن دوچرخه، اسکوتر و غیره خودداری کنید. علاوه بر این، مراقب وسایل با ارزش خود باشید.

  • دیدگاه دزد را در نظر بگیرید

از منظر یک دزد نگاه کنید و تمام نقاط ضعف آن را ارزیابی کنید. دزد قطعا خیلی سریعتر از شما متوجه این موضوع می شود. بنابراین، شما باید حتما به ظاهر خود دقت کنید. باید هر چه زودتر نقاط ضعف خود را بپوشانید

  • تهیه برنامه های سفر

اگر می خواهید به سفر بروید، به همه نگویید در چه تاریخی و با چه کسی سفر می کنید. افرادی هستند که با شما دشمنی می کنند و می خواهند از هر فرصتی استفاده کنند.

  • پنجره های اطراف خانه

پنجره های بزرگ اطراف خانه بهترین مکان برای پنهان شدن سارقان و کمین ورود به خانه شماست. هرس آنها را در نظر بگیرید، ممکن است این درختچه های زیبا در خانه شما مخفیگاه امنی برای یک دزد باشد.

یک سیستم ضد سرقت که می توان به آن اشاره کرد دزدگیر است. اماکن دزدگیر این لایه دفاعی خانه شماست. انواع دزدگیر با قیمت های متفاوت در بازار وجود دارد که شما می توانید بسته به نیاز خود یکی از این مدل های دزدگیر را خریداری کنید.

انواع دزدگیر

  1. دزدگیر ساده: این دزدگیر فقط بر اساس یک دزدگیر است که می تواند در هنگام ورود سارق فقط با به صدا درآوردن دزدگیر سارق را بترساند.
  2. دزدگیر خط ثابت: این دزدگیر به خط ثابت شهر متصل است و در صورت وجود سارق از طریق خط ثابت با آنها تماس گرفته می شود.
  3. سیم کارت و زنگ تلفن ثابت: این زنگ خانه همچنین هم به خط ثابت و هم به سیم کارت متصل است که از طریق پیامک و تماس به سارق اطلاع می دهد.

آخرین کلمه

اینها تمام نکاتی است که باید برای جلوگیری از سرقت اموال خود انجام دهید، خانه ها و اتومبیل های خود را جدی بگیرید زیرا دیگر برنمی گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا