ارزهای دیجیتال

کاهش اخیر قیمت بیت کوین نشانه شروع روند نزولی است؟

به گزارش افق میهن:






برخلاف افت شدید قیمت بیت کوین، کارشناسان این گونه اصلاحات را طبیعی می دانند و بازده احتمالی این ارز دیجیتال را پیش بینی می کنند.



به گزارش افق میهن، افت اخیر قیمت بیت کوین (BTC) که پس از ثبت رکوردهای جدید به زیر ۶۵۶۰۰ دلار رسید، بازار را وارد دوره ای از عدم اطمینان در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال کرده است. با این حال، ناظران با تجربه نگران نیستند و این روند نزولی را به عنوان یک اصلاح استاندارد در بازار صعودی تفسیر می کنند.

نوسانات بیت کوین در یک روند صعودی

اخیراً یکی از منابع تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال در پلتفرم X خود پستی را منتشر کرده است که در آن تاکید کرده است که بازده ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین در طی رالی صعودی آن کاملاً طبیعی است. بسیاری از کاربران نیز تقریباً همین نظر را در مورد اصلاح اخیر بیت کوین داشتند. بنابراین، برخی احتمال بازگشت بیت کوین به ۶۰۰۰۰ دلار را کاملاً قوی و طبیعی می دانستند.

همانطور که جامعه ارزهای دیجیتال افت اخیر بازار ارزهای دیجیتال را هضم می کند، حدس و گمان در مورد میزان احتمالی این کاهش بسیار زیاد است. یک تحلیلگر معتبر ارزهای دیجیتال، سطح قیمتی در حدود ۶۴۰۰۰ دلار را به عنوان یک سطح معقول برای انتظار اصلاح در روند صعودی فعلی شناسایی کرد.

زمینه تاریخی و خوش بینی آینده نگر

یکی دیگر از تحلیلگران معروف بازار، کاهش قیمت فعلی بیت کوین را با الگوهای تاریخی مقایسه کرد و دریافت که میانگین کاهش قیمت بیت کوین در چرخه های صعودی حدود ۲۰ درصد است.

او پیشنهاد کرد که در صورت اصلاح مشابه، قیمت می تواند تا حدود ۵۸۰۰۰ دلار افزایش یابد. علیرغم اصلاح فعلی، تحلیلگر درباره انتظارات معامله گران مبنی بر اینکه قیمت ها در ماه های آینده به سطوح بالاتری خواهند رسید، مثبت است. با این حال، او هشدار داد که علاوه بر بیت کوین، احتمال کاهش شدید سایر ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. استراتژی مدیریت سرمایه اولین کلمه در خرابی است.

افزایش قابل توجه نقدینگی

صرافی Binance با حدود ۳۰۰ میلیون دلار بیشترین سهم از این نقدینگی را دارد، در حالی که اکسچنج OKX با ۲۹۳ میلیون دلار و Bybit با حدود ۹۴ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارند. در حالی که برخی از معامله گران آماده افزایش پوزیشن های فروش خود هستند، فروش نقدی دلیل اصلی کاهش بود و موقعیت های صعودی بیشتر منحل شد.

این نشان می دهد که اگرچه در این بازه زمانی احتیاط در میان معامله گران ضروری است، اما پویایی های فعلی بازار همچنان می تواند از چشم انداز صعودی در کوتاه مدت حمایت کند. با وجود کاهش چشمگیر قیمت بیت کوین، کارشناسان به طور کلی آن را یک ویژگی عادی چرخه های بازار صعودی می دانند.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که برای همه روشن است، تجارت در بازارها از هر نوعی نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. این گزارش از افق میهن صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مرتبط می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی برای هیچ نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا