طلا و ارز

کاهش اندک قیمت طلای جهانی در معاملات امروز







قیمت جهانی طلا امروز تغییر چندانی نداشت زیرا سرمایه گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی ایالات متحده بودند که می تواند سرنخ های بیشتری در مورد کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه دهد.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۲۷ دلار و ۳۹ سنت رسید. با این حال، قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین سطح خود در شش هفته گذشته بود و باعث شد که این فلز گرانبها برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا بیش از ۴ درصد است. سرمایه گذاران اطلاعاتی از جمله تولید ناخالص داخلی و داده های مخارج مصرف شخصی برای سه ماهه چهارم را که می تواند بر جهت نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد، زیر نظر دارند.

معامله گران در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره آمریکا را ۵ ربع کاهش می دهند که در مقایسه با شش کاهش دو هفته پیش افزایش یافته است. طبق برنامه احتمالی نرخ بهره گروه بورس لندن، اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، که در ابتدا در ماه مارس پیش بینی می شد، اکنون در ماه می ۸۹ درصد محتمل است.

سرمایه گذاران همچنین منتظر کنفرانس مطبوعاتی کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز پنجشنبه برای راهنمایی در مورد نرخ بهره هستند. نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها را کاهش می دهد.

مقامات فدرال رزرو هفته گذشته گفتند که بانک مرکزی ایالات متحده قبل از قضاوت در مورد کاهش نرخ بهره با تکیه بر سه ماهه سوم به داده های تورمی بیشتری نیاز دارد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۲۲.۴۲ دلار در هر اونس، پلاتین ۹۰۰.۰۶ دلار و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۴۶.۱۸ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا