اقتصاد جهان

کسری بودجه رژیم صهیونیستی به حدود 17 میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از شین هوا، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد کسری بودجه ۱۲ ماهه این رژیم به شدت افزایش یافته و به ۶۲.۳ میلیارد مثقال (حدود ۱۶.۸ میلیارد دلار آمریکا) یا ۳.۴ درصد از کسری بودجه اسرائیل رسیده است. .

این کسری بودجه محاسبه شده برای دوره دسامبر ۲۰۲۲ تا نوامبر ۲۰۲۳، ۳۱.۹۹ درصد بیشتر از کسری گزارش شده یک ماه قبل است که مربوط به دوره نوامبر ۲۰۲۲ تا اکتبر ۲۰۲۳ است.

سال به سال، بودجه اسرائیل نه تنها بین دسامبر ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ کسری نداشت، بلکه ۷.۵ میلیارد مثقال مازاد نیز ثبت کرد.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی افزایش کسری بودجه را ناشی از افزایش غیرمعمول هزینه ها و کاهش درآمدهای این رژیم دانست که هر دو به دلیل ادامه جنگ با حماس بوده است.

بر اساس این گزارش، هزینه های اسرائیل در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۹.۵۶ درصد افزایش به ۴۶.۹ میلیارد شیکل رسیده است.

درآمدهای این رژیم به ۳۰.۳ میلیارد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۹۳ درصد کاهش داشت.

کاهش درآمد اسرائیل، که ناشی از کاهش شدید مصرف کالا و معاملات املاک و مستغلات پس از جنگ اخیر با حماس است، همزمان با کاهش پرداخت‌های مالیاتی شرکت‌ها و افراد در طول آن جنگ صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش ها، رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه های جنگ غزه مجبور به استقراض برای تامین مالی این جنگ شده است، به طوری که از ابتدای درگیری با حماس، این رژیم اوراق قرضه به ارزش ۱۸.۷ میلیارد مثقال (بیش از ۵ میلیارد) منتشر کرده است. دلار آمریکا) فروخته شده رسیده است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا