اخبار اقتصاد ایران

کل گازهای مشعل تا پایان ۱۴۰۴ جمع‌آوری می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای قرارداد چهار میلیارد دلاری توسعه میادین نفت و گاز در دولت سیزدهم خبر داد. محسن خجسته مهر در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان نقطه اتصال کشور است، افزود: رشد اقتصادی و تولید کشور از خوزستان و سایر استان ها است. […]

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای قرارداد چهار میلیارد دلاری توسعه میادین نفت و گاز در دولت سیزدهم خبر داد.
محسن خجسته مهر در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان نقطه اتصال کشور است، افزود: رشد اقتصادی و تولید کشور از خوزستان و سایر نفت و گاز است. – استان های ثروتمند
وی با بیان اینکه بین حکمرانی خوب و رهبری و حضور در میدان رابطه مستقیم وجود دارد، تاکید کرد: ۱۶ استان کشور درگیر عملیات تولید نفت و گاز هستند.
معاون وزیر نفت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بر تحقق رشد تولید پس از یک دوره رکود و تحریم تاکید شده و تا پایان سال افزایش تولید مناسبی خواهیم داشت.
مبارکه مهر با اشاره به اینکه سرمایه گذاری و توسعه میادین نفت و گاز بر اساس میادین مشترک، کشف بازارهای جدید و افزایش صادرات نفت و گاز در دولت سیزدهم انجام شد، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم بودجه ای وجود داشت. کسری ۴۶۰ هزار میلیارد تومانی و صنعت نفت باید کسری بودجه را جبران کند.
وی ادامه داد: باید درآمدزایی و رشد اقتصادی می کردیم و افزایش کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان با هدف تکمیل زنجیره ارزش نیز در دستور کار قرار گرفت.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزایش تولید نفت و گاز را یکی از وظایف وزارت نفت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم صادرات نفت ۲.۵ برابر شد.
مبارکمهر با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم قرارداد ۴ میلیارد دلاری توسعه میادین نفت و گاز منعقد کردیم، ادامه داد: از این پنج میدانی که امضا شده، سه میدان مشترک است و قراردادهای بزرگ و مهمی را امضا خواهیم کرد. تا پایان سال جاری.
وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم از ۱۵۰ شرکت به بیش از ۶۰۰ شرکت در پرتفوی وزارت نفت رسیده است، گفت: رهبر معظم انقلاب دستور دادند این شرکت ها نقش مهمی را بپذیرند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: یکی از موارد مهم جمع آوری گازهای فلر یا گازهای مرتبط با نفت است. مجموع گاز مشعل و ظرفیت ایجاد شده برای جمع آوری این گازها معادل ۲ میلیارد فوت مکعب (دو فاز استاندارد پارس جنوبی) است.
وی با اشاره به اینکه پروژه های جمع آوری گاز همراه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ (پالایشگاه گاز خلیج فارس)، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس از جمله پروژه هایی است که برای تحقق این امر به بهره برداری رسیده است. و کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ (دهلران) نیز برای این منظور در حال تکمیل است، در مجموع ۵ میلیارد دلار پروژه برای جمع آوری گازهای همراه تعریف شده و تا پایان سال ۱۴۰۴ کلیه گازهای مشعل خواهد بود. جمع آوری شود که ۲ میلیارد دلار درآمد برای کشور به همراه دارد. .
گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از امروز تا چهارشنبه (۶ آذر) در اهواز برگزار می شود. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای ساخت داخل در زمینه تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت معرفی می شود.
به گزارش میزان؛ بر اساس اعلام معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت نفت رتبه نخست را در بین دستگاه‌های اجرایی در ساخت اولین و در بین چهار شرکت اصلی وزارت نفت دارد. شرکت ملی نفت ایران بیشترین توجه خود را صرف ساخت و ساز برای اولین بار کرده است. . از سوی دیگر اکنون مجموعه صنعت نفت با بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان برای ساخت تجهیزات مورد نیاز خود همکاری می کند و وزارت نفت در این زمینه پیشرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا