فرهنگ و هنر

یک خبر برای جاماندگان سهام عدالت

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه هدف از پرداخت سهام عدالت به اقشار کم درآمد، گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی آنان است، گفت: دولت و مجلس پیگیر تعیین تکلیف بازماندگان سهام عدالت هستند.


افق میهنی –

محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه و نماینده مردم تهران در شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف از پرداخت سهام عدالت به اقشار کم درآمد، گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی آنها است، گفت: دولت و مجلس به تعیین نقش بازماندگان سهام عدالت ادامه می دهد و امیدواریم به زودی اقدامات خوبی انجام شود. در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه گسترش عدالت و کاهش شکاف طبقاتی و رفع فقر دغدغه مشترک دولت و مجلس است، ادامه داد: در موضوع اخذ سهام عدالت که مطالبه قشر قابل توجهی از جامعه است، مجلس به آن عمل کرد. وظیفه خود با تصویب قانون لازم و دولت نیز به ضرورت اجرای این قانون اهتمام داشته و در تلاش است تا منابع لازم برای تخصیص سهام عدالت به بازماندگان خود را تعیین کند.

* بیش از یک چهارم جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت هستند

پیرهادی در پاسخ به سوالی درباره تعداد بازماندگان سهام عدالت گفت: بازماندگان سهام عدالت جمعیت قابل توجهی را شامل می شود و جمعیت آنها بیش از ۲۴ میلیون نفر یعنی بیش از یک چهارم جمعیت کشور برآورد می شود که می توان در سه گروه دسته بندی و شمارش شدند.

به گفته عضو هیأت رئیسه مجلس، گروه اول طیفی از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی دولتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) هستند که تاکنون سهام عدالت دریافت نکرده‌اند و تعداد آنها حدود حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر باشند و پرداخت سهام عدالت برای آنها پیگیری های مجلس و دولت در اولویت است.

وی افزود: گروه دوم هموطنانی هستند که در فاصله سال های ۸۵ تا ۹۱ مشمول دریافت سهام عدالت بودند که به دلیل مشکلاتی از سبد سهام خارج شدند و تعداد آنها بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تخمین زده می شود و همچنان در انتظار تعیین تکلیف هستند. دریافت سهام عدالت

* ۱۹ میلیون نفر نیاز به اعطای سهام عدالت دارند

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: علاوه بر گروه اول و دوم، گروه سوم ۱۹ میلیونی مشمول دریافت سهام عدالت هستند که جزو دهک های کم درآمد اقتصادی هستند اما هنوز سهام عدالت دریافت نکرده اند. .

پیرهادی گفت: عدم دریافت سهام عدالت توسط این گروه ۱۹ میلیونی به دلیل عدم مدیریت صحیح در واگذاری سهام عدالت در دولت های گذشته است. آنها عادل نیستند و باید در وضعیت آنها تجدید نظر شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا