اخبار اقتصاد ایران

۱۱ شهرک صنعتی گیلان به تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز است

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان اعلام کرد:

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: از ۳۳ ناحیه صنعتی گیلان، تصفیه خانه فاضلاب در ۱۱ مورد افتتاح و به بهره برداری رسیده است که سه مورد آن در لاهیجان، کوچی چال فومن و لوشان توسط دولت سیزدهم احداث شده است.

افق میهن مهدی محبوبی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان اظهار داشت: بر اساس طرح صنعتی یکی از وظایف و وظایف شرکت شهرک ایفای نقش پیشرو در توسعه صنعت است و در در این راستا با بهره برداری از ۱۱ پالایشگاه توانستیم با موفقیت توسعه صنعت سبز را ارتقا دهیم.

وی علاوه بر سه تصفیه خانه فاضلاب ساخته شده در سه شهر صنعتی طی دو سال گذشته گفت: به زودی شهر صنعتی سفیدرود رشت و مدول دوم پالایشگاه لوشان و شهرک صنعتی لنگرود نالکیاشهر) نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد. .

محبوبی پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب لوشان و سفید رود را بیش از ۷۰ درصد و تصفیه خانه فاضلاب کوچیچال فومن را بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری استان، حداقل ۴۰۰ میلیارد ریال برای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب لوشان و بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای تصفیه خانه فاضلاب سفیدرود و بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. برای شهرک صنعتی کوچیچال فرم های مورد نیاز می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان برق رسانی به نواحی صنعتی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته برق نواحی صنعتی آتاکور تامین شده است. همچنین به دریاسر لنگرود، منطقه صنعتی تلاش و همچنین به شفت.

وی ادامه داد: پروژه احداث مرکز خدمات اقتصادی و فناوری شهرهای صنعتی استان که سال هاست نیمه تمام مانده است با رفع نواقص از جمله گرمایش و سرمایش به مشاوران درمانگاه صنعتی استان واگذار شده است. سیستم های.

به گفته محبوبی، با تغییر رویکرد واگذاری زمین به سرمایه گذاران در استان اقدامات مطلوبی انجام شده است که بر این اساس پس از سه ماه نظارت بر کلیه تاسیسات صنعتی پس از سه سطح هشدار، در صورت عدم ساخت و ساز و فعالیت دیگر، قرارداد فسخ خواهد شد.

وی با نگاهی به هدف دولت از اجرای این برنامه واگذاری نواحی صنعتی (به دلیل محدودیت اراضی در گیلان) به سرمایه گذاران واقعی، افزود: در دو سال اخیر قراردادهای زیادی به هم خورده و زمین های بلاتکلیف در شهرک های صنعتی تعیین شده است. به عنوان واگذاری.” چرخه تولید از سر گرفته شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اعلام بازگشت ۹۹ واحد صنعتی دولت سیزدهم به مدار صنعتی یادآور شد: با حمایت دولت و استاندار گیلان، این واحدها که به دلایلی از جمله غیرفعال شدند. کمبود نقدینگی بانکی شد – مسائل فنی و فنی دوباره فعال شد

وی تصریح کرد: برخی بنگاه های صنعتی با مشکلاتی از جمله نیاز به سرمایه گذار و جست و جوی بازارهای جدید مواجه بودند و از طریق تبادل سرمایه گذار، تنظیم قراردادهای اجاره موقت و تزریق سرمایه در گردش، شغل مناسبی در این بخش و این کارخانه ها ایجاد شد. وارد چرخه بازار شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با بیان اینکه یکی از وظایف ساماندهی صنایع کوچک و نواحی صنعتی تقویت واحدهای صنعتی است، تصریح کرد: تقویت و ارتقای صنعتی واحدهای صنعتی برای تولید کالاهای باکیفیت و قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی اولویت صادرات یکی از موضوعات مهم است. این سازمان است.
محبوبی با بیان اینکه برای دستیابی به انواع استانداردها برای ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی حمایت و حمایت لازم را خواهیم داشت، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۵ بنگاه صنعتی از این امتیازات برای ارتقای کیفیت محصولات خود استفاده کردند.

در استان گیلان ۳۳ شهرک صنعتی به وسعت یک هزار و ۸۵۸ هکتار در حال فعالیت هستند و هم اکنون توسعه شهرک صنعتی رودسر و راه اندازی شهرک صنعتی دستک در دستور کار این شرکت قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا