بانک و بیمه

۸.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد| اختصاص ۲.۳میلیارد دلار به کالاهای اساسی

به گزارش افق میهن، اصغر بالسینی اظهار کرد: برای کالاهای اساسی ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار، کالاهای تجاری ۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون دلار، خدمات ۱۹۹ میلیون دلار و واردات و صادرات یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون دلار است.

وی افزود: ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۳۲۶ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و … با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر به مبلغ ۲۸۵۰۰ تومان تبدیل شد.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: تامین ارز «صنعت حمل و نقل و خودرو» به ارزش ۷۶۴ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» به ارزش ۵۸۴ میلیون دلار و «صنعت معدن» به ارزش ۵۸۴ میلیون و ۳۸۰ میلیون دلار. دلار “ماشین آلات و تجهیزات تولید” به ارزش ۳۲۸ میلیون دلار و “منسوجات و پوشاک” به ارزش ۲۷۱ میلیون دلار. همچنین این گروه های صنعتی تا پایان روز بیست و هشتم به ترتیب ۳۹۸، ۸۷، ۳۰۹، ۲۱۵ و ۱۳ میلیون دلار ارز یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. اردیبهشت این ماه دریافت کرد.

وی با بیان اینکه نرخ عرضه ارز در سامانه نیما ۴۱ هزار تومان و در بند «واردات در مقابل صادرات» توافقی است، تصریح کرد: ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار ارز نیما و ۴۷۷ میلیون دلار واردات در مقابل صادرات خواهد بود. ارز صادراتی اختصاص یافته به سایر صنایع

بر اساس این گزارش مورخ ۲۹ اردیبهشت در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۷۶۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان در صرافی مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. به همین ترتیب در صرافی دلار با نرخ ۴۱۰۰۰۸۹۴ تومان، یورو با نرخ ۴۵۰۰۰۵۳۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱۰۰۰۴۰۷ تومان رد و بدل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا