اخبار بورس

اخبار مهم کدال شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز شنبه نهم است دی در ماه ۱۴۰۲ اطلاعیه های زیادی در سایت کدال منتشر شد که در این مقاله به مهم ترین اطلاعیه ها می پردازیم.

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی فوق العاده می باشد

از کلیه سهامداران، وکلا یا نمایندگان قانونی صاحبان سهام و همچنین نمایندگان یا نمایندگان اشخاص حقوقی جهت شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه دعوت به عمل می آید. خدای من که روز چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳ در استان خراسان رضوی، شهر شاندیز، بلوار میرزا جواد آقا تهرانی، مجتمع گردشگری پدیده شاندیز، ساختمان اداری برگزار می شود.

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه

گزارش توجیهی هیئت مدیره در مورد پیشنهاد افزایش سرمایه اوه از مبلغ ۷۶,۱۷۶,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال تا مبلغ ۹۵,۱۷۶,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل استحقاق موجود سهامداران و وجه نقد برای سرمایه گذاری و تامین سرمایه در شرکت فرعی (شرکت نیروگاه گهر سیرجان). انتشار یافت و تغییر ساختار مالی در تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۲ به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهار نظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد. افزایش سرمایه مذکور منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

فارس توضیح می دهد

با توجه به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی بی رویه دارایی ها با هدف اصلاح ساختار مالی، موضوع افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی بی رویه سرمایه گذاری های بلندمدت در حال حاضر توسط کارشناسان در حال بررسی است. گزارش های مربوطه در دست تهیه، تصویب هیأت مدیره و اخذ مصوبات لازم و اطلاع رسانی به سهامداران محترم می باشد.

شفاف سازی خانواده

پیرو اخبار منتشر شده در صفحه خبری وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر برقراری عوارض و عوارض کشوری در سال ۱۴۰۲ یادآور می شود به بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مورخ ۲۳/۰۹/۲۳ مراجعه شود. ۱۴۰۲ وضع عوارض دولتی مواد معدنی در سال ۱۴۰۲، به اطلاع می رساند که در بند «۴» این بخشنامه مقرر شد در مورد معادنی که حقوق دولتی آنها بر اساس محصول فرآوری شده وصول می شود، ضوابط محاسبه است. ضرایب تبدیل مواد معدنی خام (سرباره، سنگ معدن و غیره) به محصولات فرآوری شده (کنسانتره یا شمش یا …) تبدیل می شود. درصدهای استاندارد صنعتی طبق دستور معاونت امور معادن و فرآوری مواد می باشد. معاونت معادن و فرآوری مواد موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ این تصمیم دستورالعمل اختصاصی این بند را صادر کند. بنابراین با توجه به ابهامات موجود در خصوص نحوه محاسبه عوارض و عوارض دولتی با استفاده از فرمول جدید، تا زمانی که دستورالعمل ابلاغ نشده است، نمی‌توان نتیجه را تعیین کرد.

تمام فعالیت های شرکت فقدیر را متوقف کنید

با توجه به محدودیت مصرف گاز صنعتی در فصل سرما از ساعت ۱۰ دی در ماه ۱۴۰۲ تولید متوقف می شود و تاریخ مورد انتظار برای شروع مجدد فعالیت ۲۵ نوامبر ۱۴۰۲ است.

اطلاعات مهم وب سایت

در خصوص بدهی شرکت مارگارین به بانک ملی ایران بابت مابه التفاوت سود کلزا، موضوع بند ۵ گزارش حسابرسی دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۰۳/۱۳۰۲ و عدم توانایی در بازپرداخت تعهدات مزبور این موضوع. شرکت و جلسات مکرر با بانک ملی ایران و به منظور جلوگیری از خطر بلوکه شدن شرکت مارگارین مربوط به معوقات بانکی به دلیل مشکلات تامین مالی، با درخواست شرکت مارگارین و موافقت هیات مدیره توسعه صنایع بهشهر. در صورتجلسه مورخ ۰۹/۰۷/۱۴۰۲ تعهدات شرکت مارگارین به بانک ملی به مبلغ ۱.۸۸۲ میلیارد ریال توسط شرکت گسترش صنایع بهشهر مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به محدودیت های مالی شرکت مارگارین و سهولت فروش زمین مازاد پیشنهادی این شرکت برای ایجاد دارایی، مقرر شد از مطالبات شرکت توسعه صنایع بهشهر، سه قطعه زمین (۱۰۰ درصد) به شرکت عمران بهشهر واگذار شود. زیرمجموعه و امین امور ملکی به مبلغ ۲.۲۷۵ میلیارد ریال (مطابق با ارزش کارشناسی) واگذار و رسیدگی می شود.

اخذ مجوز تغییر نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات بیش از ۱۰ درصد

افزایش قیمت محصولات ارسالی به ایدم ۲۵ درصد بوده و از اول دی ماه ۱۴۰۲ اعمال شده است. اثرات مالی و سود و زیان گزارش فوق تا کنون شامل افزایش حجم فروش به شرکت ایدم به مبلغ ۵۰۳.۹۲۳ میلیون ریال می باشد.

آموزش و حفاظت

از تاریخ گزارش قبلی (صورتهای مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۹/۳/۹/۱۲ ماه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۲) تا تاریخ جاری تغییر بااهمیتی در وضعیت یا عملکرد مالی شرکت ایجاد نشده است.

اطلاعات مهم

گواهي كشف جديد معدن صاحب ديوان متعلق به زمين بهشتي جلگاه (سهام خصوصي) است كه شركت باما ۳۰ درصد آن را با ذخيره قطعي تقريبي ۳۷۷ ميليون تن و ذخيره احتمالي ۱۹ ميليون تن دارد.

اعطای تاییدیه افزایش سرمایه سامان

در جریان اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۳)، الزام افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بانکی مطرح شد. تجهیزات (سهامی عام) در این سازمان مورد مطالعه قرار گرفته است. بر اساس بررسی های انجام شده، تخلفی از قوانین و مقررات مربوط به انتشار سهام صورت نگرفته و افزایش سرمایه به مبلغ ۳۱.۷۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به نظر این سازمان بلامانع است.

روشنگری و بیشتر

با توجه به شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی مقوله سرمایه گذاری بلندمدت، توسط کارشناس بررسی می شود که نتیجه آن به اطلاع سهامداران محترم می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا