اخبار اقتصاد ایران

اطلاعیه بازرسی ویژه رئیس‌جمهور؛ پرونده فساد چای توسط این دولت کشف و مدیران متخلف برکنار شدند

بازرسی ویژه ریاست جمهوری اعلام کرد: در پرونده چای، دولت با کشف فساد، مدیران ارشد مربوطه را برکنار و پرونده را برای صدور حکم به قوه قضائیه ارجاع داد.

ایران تحلیل، پس از انتشار گزارش فساد در حوزه واردات چای در برخی رسانه ها، رئیس جمهور در اطلاعیه ای بر بازرسی ویژه تاکید کرد و در آن به کشف مشکل توسط مراجع نظارتی در داخل کشور اشاره کرد. دولت: در این دولت خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد. وجود ندارد و برخلاف دوره های قبل که فضای امنی در داخل حکومت برای مفسدان ایجاد می شد و از برخورد با آنها جلوگیری می شد، در این دولت و به خصوص در مورد مذکور، دولت فساد را افشا کرده و مدیران مربوطه را برکنار کرده است. بالاترین سطح و پرونده مغایرت ارزی را برای بررسی و صدور حکم به قوه قضائیه تحویل داد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:
۱. منشا تخلفات ارزی و فساد در یک شرکت معروف واردات چای به سال ۲۰۱۸ برمی گردد.

۲. در دولت فعلی دکتر. مخبر پس از ارائه گزارش به معاون اول رئیس جمهور بلافاصله دستور پیگیری موضوع را داد.

۳. پیرو این دستور و بر اساس رویکرد مبارزه با فساد بدون ملاحظه در حکومت مردمی، موضوع در دستور کار نهادهای نظارتی درون حکومتی قرار گرفت. مرکز هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با همکاری بازرسی ویژه ریاست جمهوری و معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی وزارت اطلاعات، میزان فساد اداری را تعیین و پرونده را جهت رسیدگی به عاملان و با رعایت اولویت به مراجع قضایی تحویل داد. بازگرداندن ارز و دو گزارش مرتبط. این مطلب از سوی دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست محترم جمهور و معاون اول محترم قوه قضائیه ابلاغ گردید.

۴. محاکمه ای که در این پرونده دنبال می شود، نمونه ای از تعهد دولت به مبارزه با فساد است. در این دولت خط قرمز مبارزه با فساد وجود ندارد و برخلاف برخی دوره های گذشته که فضای امنی برای مفسدان درون حکومتی ایجاد می شد و از برخورد با آنها جلوگیری می شد، در این دولت و به خصوص در مورد مذکور دولت هر دو را دارد. افشای فساد و عزل مدیران مسئول تا بالاترین سطح و تحویل پرونده مغایرت ارزی برای رسیدگی و صدور حکم به قوه قضائیه.

۵. با توجه به قاطعیت دولت و قوه قضائیه در مبارزه با فساد، پرونده ارجاع شده به قوه قضائیه قطعا مورد بررسی دقیق قرار گرفته و عوامل آن قاطعانه و طبق قانون عمل خواهند کرد.

بازرسی ویژه ریاست جمهوری
۱۲ آذر ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا