بانک و بیمه

افراد مدعی اشتغال و دارای سابقه بیمه‌ای برای اثبات سوابق خود چه کنند؟

عمران نعیمی به گزارش بازار افزود: افرادی که تقاضای مطالبه اسناد بیمه ای دارند باید قبل از ارائه درخواست به دیوان عدالت اداری و یا ثبت در کارگاه، درخواست خود را در خصوص مدارک بیمه ای به کمیته فنی بررسی مدارک شعب تامین اجتماعی ارائه کنند. مراجع حل اختلاف

مدیرکل امور حقوقی و قوانین این سازمان در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که ادعای شاغل بودن و سابقه بیمه دارند موظف به مراجعه به هیات داوری اختلاف هستند یا خیر؟ وی گفت: بیمه شدگان در این خصوص تعهدی ندارند و افرادی که مدعی کار در کارگاه های مشمول حق بیمه اجتماعی هستند اما کارفرما حق بیمه مدت مورد ادعای اشتغال آنها را به سازمان بیمه اجتماعی پرداخت نکرده است، نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند. با دفاتر کار تماس بگیرید

وی افزود: این افراد می توانند جهت برنامه ریزی و بررسی در این کمیته ها درخواست خود را به همراه مدارکی از قبیل قرارداد کار، فیش حقوقی و اسناد مالی و دستمزدی مبنی بر ارتباط مستقیماً به کمیته های درخواست استخدام در شعب بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ارائه کنند. بین استخدام و دریافت دستمزد باید ارائه شود و نیازی به مراجعه فوری به مرکز کار نیست.

نعیمی ادامه داد: درخواست کار قبل از ارسال درخواست به دیوان عدالت اداری در شعب سازمان تامین اجتماعی قابل رسیدگی است. به استناد رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و مفاد رأی وحدت رویه شماره ۷۲۰ مورخ ۰۳/۰۳/۱۳۹۰ دیوان عالی کشور و تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری، تشکیل پرونده. شکایت در شعب دیوان از سازمان تامین اجتماعی منوط به طرح، رسیدگی و صدور است. رای گیری در کمیته های حقوق کار بر عهده واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی است.

وی گفت: شکایت از سازمان در رابطه با دعوی استخدامی به دیوان عدالت اداری، طرح درخواست استخدام و رسیدگی به سوابق در کمیته های دعاوی استخدامی شعب سازمان اتخاذ تصمیم از این دستگاه ها ضروری است. و بیمه شده می تواند قبل از تماس با شعب دیوان عدالت اداری در آنجا طرح دعوی کند.

نعیمی افزود: بیمه شدگان این سازمان تنها پس از اعلام نظر نهایی کمیته های تخصصی بیمه اجتماعی در مورد اسناد و مدارک بیمه ای ادعایی می توانند در صورت اعتراض به رأی صادره به دیوان عدالت اداری اعتراض کنند. درخواست برای گنجاندن سوابق بدون طرح اصلی آنها در این کمیته ها قابل ارائه است. دادگاه اداری نخواهد بود.

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: بیمه شدگانی که لیست حق بیمه آنها هر ماه به سازمان تامین اجتماعی واریز می شود در نظر دارند که مندرجات لیست حق بیمه اعم از حقوق، روزهای کاری. ، عنوان شغلی و … مبنای ایجاد تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت است. آنها توسط آژانس تامین اجتماعی قرار می گیرند. شما می توانید با سامانه خدمات آفلاین این سازمان به آدرس es.tamin.ir یا از طریق اپلیکیشن «تامین من» تماس گرفته و در صورت نادرست بودن اطلاعات فهرست های حق بیمه ظرف ۶ ماه از تاریخ، لیست حق بیمه های ارسالی را مشاهده کنید. از ارسال لیست حق بیمه باید به این سازمان گزارش شود تا با ارائه مدارک و مستندات در این خصوص تصمیم گیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا