طلا و ارز

افزایش قیمت طلای جهانی با کاهش ارزش دلار


به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا امروز اندکی افزایش یافت و قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۳۰ دلار و ۸۷ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۳ دلار رسید. شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلای دلاری را برای دارندگان این ارز ارزان‌تر کرد.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده از بالاترین سطح یک ماهه به ۴.۱۱۴۹ درصد کاهش یافت. پس از اینکه فدرال رزرو از انتظارات کاهش قریب الوقوع نرخ بهره عقب نشینی کرد، طلا بیشترین کاهش هفتگی خود را در شش هفته گذشته ثبت کرد.

هفته گذشته، آستین گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، گفت که فدرال رزرو قبل از تصمیم گیری در مورد کاهش نرخ بهره به داده های تورمی بیشتری نیاز دارد. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز افزود که پایه و اساس کاهش در سه ماهه سوم گذاشته شد.

یک نظرسنجی هفته گذشته نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ایالات متحده در ژانویه به بالاترین سطح خود از تابستان ۲۰۲۱ رسیده است، با نیروی کار و خرده‌فروشی که نشان می‌دهد اقتصاد ثابت مانده است.

احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس از حدود ۷۱ درصد دو هفته پیش به ۵۵ درصد کاهش یافته است. سرمایه گذاران به برآورد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه چهارم در روز پنجشنبه و داده های هزینه مصرف کننده در روز جمعه توجه خواهند کرد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۲.۶۳ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۰۲.۲۱ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۵۰.۴۷ دلار رسید. اعلام وصول.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا