ورزشی

امضای تفاهم‌نامه بین 2 باشگاه تراکتور، استقلال و کاوه رضایی

کاوه رضایی که در نیمه اول سال گذشته به صورت یک طرفه با باشگاه تراکتورسازی فسخ کرده بود، پس از حدود یک سال کشمکش، سرانجام موفق شد رای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال مبنی بر فسخ غیرقانونی قرارداد در دیوان عالی کشور را بگیرد. از ورزش CAS) برای نقض.

این بازیکن که به دلیل شکایت باشگاه تراکتورسازی و تصمیم کمیته تعیین وضعیت نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم را از دست داد در حالی که قصد فسخ قرارداد با باشگاه تراکتورسازی را داشت که طبق توافق سه جانبه کاوه رضایی، باشگاه تراکتورسازی و باشگاه استقلال این بازیکن نیم فصل به صورت قرضی به تبریز رفته بود و بر این اساس جدایی او در نیم فصل کاملا قانونی بود.

مفاد تفاهم نامه سه جانبه امضا شده بین باشگاه های استقلال، تراکتور و کاوه رضایی در ابتدای فصل بیست و دوم را پیدا کردیم که به شرح زیر است:

* این بازیکن برای نیم فصل لیگ برتر ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صورت قرضی به باشگاه تراکتورسازی تبریز منتقل شد.

* پرداخت کلیه حقوق، مزایا و تعهدات مالی قراردادی بازیکن در نیم فصل مذکور بر عهده باشگاه تراکتورسازی تبریز می باشد.

* آقای کاوه رضایی متعهد می شود به محض پایان قرارداد قرضی فعلی به باشگاه استقلال بازگردد و طی ۲ روز کتباً بازگشت خود را به باشگاه اعلام کند. در صورت عدم ایفای تعهد مندرج در این ماده، بازیکن ملزم به پرداخت مبلغ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ و پس از پایان نیم فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در صورت عدم حضور در استقلال است. طبق مفاد قراردادش باید به کمیته انضباطی باشگاه و مسئولان گزارش شود. شخص مربوطه باید پاسخگو باشد.

* مقرر شد مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به دلیل انتقال قرضی، باشگاه تراکتورسازی تبریز به نام باشگاه استقلال چک صادر کند و در صورت عدم وصول چک ظرف یک هفته، باشگاه استقلال می تواند پیگیری لازم را انجام دهد. وضعیت مطالبات آن از طریق مراجع قانونی فدراسیون فوتبال. و بازیکن مذکور از انجام بازی های رسمی لیگ ممانعت به عمل خواهد آمد.

این قرارداد در ابتدای فصل بیست و دوم به امضای ایوب بهتاج، مدیرعامل وقت تراکتورسازی، مصطفی آجورلو، مدیرعامل وقت استقلال و کاوه رضایی رسید.

همچنین علاوه بر توافق موجود، در قرارداد کاوه رضایی با باشگاه تراکتورسازی نیز به صراحت آمده است که طبق توافق طرفین، در صورت درخواست کاوه رضایی برای صدور رضایت نامه در نیم فصل، باشگاه متعهد می شود که رضایت نامه این بازیکن را صادر کند. رضایت بدون قید و شرط

به گزارش تسنیم، رضایی در نیم فصل لیگ برتر سال گذشته به دنبال بازگشت به استقلال بود و به همین دلیل قرارداد خود را با تراکتور فسخ کرد که بلافاصله با اعتراض بازیکنان تبریزی و در نهایت کمیته مواجه شد. وضعیت فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۰ بهمن وی در ماه ۱۴۰۱ فسخ قرارداد رضایی با تراکتور را غیرقانونی دانست. اتفاقی که افتاد این بود که کاوه رضایی پس از صدور این حکم نتوانست در نیم فصل دوم لیگ برتر برای تیمی بازی کند و به همین دلیل از فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال و تراکتور به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرد. و در نهایت موفق شد. وی بر اساس مفاد تفاهم نامه سه جانبه و قرارداد خود، حکم صادره از سوی کمیته تعیین وضعیت را نقض کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا