بانک و بیمه

امکان پرداخت هزینه بیمه‌ تکمیلی دارو بدون ارائه نسخه از اسفند اجرا می شود

به گزارش ایران تحلیل، علی استاداشمی رئیس بیمه مرکزی گفت: بحث نسخه الکترونیکی نزدیک به دو سال است که بین بیمه های پایه، وزارت بهداشت و درمان و بیمه تکمیلی و بیمه مرکزی ادامه دارد. اکنون پس از فراز و نشیب های متعدد، قرار است عزیزان برای پرداخت هزینه دارو تا ابتدای اسفندماه دیگر نیازی به ارائه نسخه پزشکی به بیمه های تکمیلی نداشته باشند.

پروفسور هاشمی افزود: مبنا این است که نسخه هایی که برای بیمه گذاران پایه به داروخانه ها می رود و محاسبات روی آن انجام می شود به بیمه های تکمیلی ارسال شود. بیمه مرکزی ارزیابی های خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی در حدود ۳ تا ۵ روز تا زمان پرداخت آماده می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در صورت نیاز به معاینه مجدد به فرد اطلاع می دهیم تا دوباره نسخه را برای ما ارسال کنند. این پروژه در حال حاضر در حوزه پزشکی در حال انجام است و پس از آن به تدریج به سمت درمانگاه و سایر بخش ها خواهیم رفت.

وی درباره ضریب نفوذ صنعت بیمه در دولت سیزدهم گفت: بخشی از فرمولی که برای محاسبه ضریب نفوذ داریم مربوط به پرداخت حق بیمه تولید در صنعت و بخشی دیگر مربوط به تولید ناخالص داخلی است. این آمار باید ظرف دو ماه از پایان سال تکمیل شود. احتمالی که ما می دهیم این است که نرخ نفوذ با رشد مرتبط است. به این دلیل که در بیمه تکمیلی توانستیم حق بیمه را افزایش دهیم و در برخی حوزه ها مانند بیمه عمر استقبال مردم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. برای نفوذ در صنعت بیمه باید تلاش کرد تا بیش از پیش بیمه را در زندگی مردم ادغام کرد.

استاد هاشمی تاکید کرد: برای این کار نیازمند طراحی محصولات جدید هستیم تا مردم با بیمه بیشتر آشنا شوند. ۲ ابزار برای آینده صنعت بیمه مهم است. یکی از آنها فناوری های جدید است که امسال به سرعت به سمت استفاده از فناوری های جدید روی آوردیم. دلیل دیگر محصولات جدیدی است که باید بر اساس فناوری های جدید توسعه یابند. امسال در صنعت بیمه کارهای خوبی انجام دادیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

وی در مورد کروکی برهرگر گفت: آذر امسال «آنلاین کروکی» در کشور راه اندازی شد و به صورت هفتگی در حال رفع مشکلات هستیم تا مردم در سفرهای نوروزی به طور کامل از آنلاین کروکی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا