فناوری

بررسی همه‌جانبه پنتاگون درباره فرازمینی‌ها؛ مدرکی یافت نشد، احتمالا آزمایش‌های نظامی مخفی باشد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یورونیوز: بررسی گسترده پنتاگون از گزارش های چند دهه ای دولت آمریکا در مورد مشاهده یوفوها، هیچ مدرکی از موجودات فرازمینی پیدا نکرده است.

این بررسی همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دولت یا شرکت‌های خصوصی ایالات متحده تا به حال فناوری فرازمینی را به دست آورده و به طور مخفیانه مهندسی معکوس کرده‌اند، پیدا نکرد.

این تحقیقات که شامل بررسی اسناد دولت ایالات متحده مربوط به سال ۱۹۴۵ است، توسط دفتر حل و فصل ناهنجاری جامع پنتاگون (AARO) انجام شد. در دو سال گذشته، این دفتر مسئول ادغام تحقیقات دولت ایالات متحده در مورد بشقاب پرنده ها یا پدیده های ناهنجار ناشناس (UAP) بوده است، همانطور که کنگره به دلیل علاقه به منشا احتمالی فرازمینی این پدیده ها درخواست کرده است.

تیموتی فیلیپس، سرپرست دفتر حل و فصل جامع ناهنجاری ها، پیش از انتشار عمومی گزارش ۶۳ صفحه ای طبقه بندی شده این دفتر در روز جمعه به خبرنگاران گفت: “هیچ مدرک قابل تاییدی وجود ندارد که مشاهده پدیده های غیرعادی ناشناس نشان دهنده فعالیت فرازمینی باشد.” ما پیدا نشدیم.»

وی افزود: «ما هیچ مدرک قابل تأییدی پیدا نکردیم که نشان دهد دولت یا بخش خصوصی ایالات متحده هرگز به فناوری فرازمینی دسترسی داشته است. ما همچنین هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه اطلاعات به طور غیرقانونی یا نادرست از کنگره پنهان شده است، پیدا نکردیم.

فیلیپس گفت: ارزیابی ما این است که برنامه‌های مخفی ادعایی مرتبط با پدیده‌های ناهنجار ناشناس یا اصلا وجود ندارند، یا برنامه‌های امنیت ملی غیرمرتبط با بهره‌برداری از فناوری فرازمینی به اشتباه شناسایی شده‌اند. ما ارزیابی می‌کنیم که ادعاهای چنین برنامه‌های مخفی عمدتاً نتیجه یک دوره گزارش‌گری است که در آن گروه کوچکی از افراد طی چندین دهه ادعاهای دروغین شنیده شده از دیگران را تکرار می‌کنند.»

وی افزود: بسیاری از افراد صادق وقایع واقعی را اشتباه تفسیر کرده اند یا برنامه های حساس دولت آمریکا را که مجاز به اطلاع از آنها نبوده اند به اشتباه با پدیده های نابهنجار ناشناخته یا بهره برداری فرازمینی مرتبط کرده اند.

این گزارش موارد متعددی را برجسته می کند که در آن افراد برنامه های طبقه بندی شده واقعی را نام می برند، اما “مصاحبه شوندگان به اشتباه این برنامه های واقعی دولت ایالات متحده را با فعالیت های بیگانه و فرازمینی مرتبط می کنند.”

به عنوان مثال، ما گزارشی را بررسی کرده‌ایم که در آن شخصی «مکالمه‌ای در مورد آزمایش فناوری در یک پایگاه نظامی که گفته می‌شود توسط بیگانگان مشاهده می‌شد، شنیده است». ما به این نتیجه رسیده ایم که مصاحبه شونده مکالمه را اشتباه متوجه شده است.

این گزارش همچنین جزئیات آزمایش نمونه‌ای از یک سقوط ادعایی فرازمینی را که دفتر ما از یک آژانس خصوصی بررسی پدیده‌های غیرعادی ناشناس و ارتش ایالات متحده به دست آورده است، ارائه می‌کند. این آزمایش نشان داد که این نمونه “آلیاژی زمینی ساخته شده” از منیزیم، روی، بیسموت و مقادیر کمی سرب است که “نشان دهنده فناوری فرازمینی نیست یا خاصیت خارق العاده ای ندارد.”

فیلیپس این بررسی تاریخی را جامع ترین بررسی دولتی که تا به حال در مورد اسناد طبقه بندی شده و طبقه بندی نشده دولت ایالات متحده مربوط به مشاهده بشقاب پرنده ها انجام شده است، توصیف کرد.

فیلیپس در مورد اینکه چگونه حتی سازمان های مخفی دولتی اطلاعات تاریخی خود را در اختیار دفتر حل و فصل جامع ناهنجاری ها قرار داده اند، گفت: «هیچ کس مانع ما نشد و با ما مخالفت نکرد.

او گفت که حدود نیمی از کارکنان ۴۰ نفره دفتر حل و فصل جامع ناهنجاری ها برای جمع آوری اطلاعات تاریخی از همه آژانس های فدرال که تحقیقات قبلی در مورد پدیده های نابهنجار ناشناس انجام داده اند، مصاحبه با شاهدان ارجاع شده توسط کنگره، و تهیه گزارشی که در برخی موارد انجام داده اند، کار می کنند. شامل بررسی اسناد فیزیکی که در آرشیو ملی نگهداری می شود.

این گزارش شامل خلاصه‌ای از تمام تحقیقات عمده دولت ایالات متحده در مورد مشاهده بشقاب پرنده از سال ۱۹۴۵، فراتر از پروژه معروف به Kona Blue است و شامل برخی تحقیقات است که برای درج در گزارش برای اولین بار از طبقه بندی خارج شده است. .

یکی از این تحقیقات، Kona Blue بود، برنامه ای پیشنهادی در وزارت امنیت داخلی که هرگز به طور کامل مورد تایید قرار نگرفت زیرا مشخص شد که فاقد اعتبار است.

در این گزارش آمده است: «لازم به ذکر است که هیچ کاوشگر یا جسد فرازمینی تاکنون یافت نشده است.

این گزارش ارزیابی می‌کند که اکثر مشاهده‌های پدیده‌های غیرعادی ناشناس در دهه‌های گذشته را می‌توان به «اشتباه کردن پدیده‌ها و اشیاء معمولی» نسبت داد و برخی تقریباً به طور قطع نتیجه فناوری‌های جدیدی بود که ناظران به درستی به عنوان یوفو گزارش کردند. .

یکی از آن فناوری‌های جدیدی که در دهه ۱۹۵۰ به خطا رفت، هواپیمای جاسوسی فوق سری U-2 بود که در ارتفاع ۶۰۰۰۰ فوتی پرواز می‌کرد که بیشتر هواپیماها در ارتفاع ۲۰۰۰۰ فوتی پرواز می‌کردند. در این گزارش آمده است: «پروازهای آن در ارتفاع بالا و انعکاس نور خورشید از نقاط خاصی در افق، U-2 را روشن کرده است.

U-2 یکی از دوجین هواپیما و فناوری فضایی جدید ذکر شده در گزارش بود که ممکن است با پدیده‌های غیرعادی ناشناس اشتباه گرفته شود، زیرا برخی از وجود آنها طبقه‌بندی شده بود.

فیلیپس تجربه شخصی خود را به عنوان یک تفنگدار نیروی دریایی در طول یک تمرین آموزشی در آریزونا بازگو کرد که بعداً معلوم شد که یک رویارویی با یک فناوری مخفی نظامی طبقه بندی شده در حال توسعه در آن زمان بوده است.

فیلیپس گفت که او و اعضای یگانش می‌توانستند شیء را که در بالای سرش پرواز می‌کرد، ببینند و بشنوند، اما در رادار سیستم دفاع هوایی که روی آن کار می‌کردند، نشان داده نشد. با این حال، آنها توانستند شیئی را بر روی ردیاب نوری سیستم ببینند که شبیه چیزهایی بود که قبلا دیده بودند.

آنها خیلی بعد متوجه شدند که آنچه دیده بودند اولین آزمایش پروازی لاکهید F-117 Nighthawk بود که حاوی فناوری جاسوسی بود که از نمایش آن در رادار جلوگیری می کرد.

او توضیح داد که بازرسان دفتر حل جامع ناهنجاری ها با شاهدانی که کنگره احضار شده بودند مصاحبه کردند و جزئیات تجربیات آنها را ارائه کردند که در برخی موارد می توان آن را با آزمایش های فناوری در محدوده ای که آنها توصیف کردند مقایسه کرد.

این گزارش می گوید که علاقه به اشیاء پرنده ناشناس در فرهنگ عامه “اکنون فراگیرتر از همیشه” است و “سرعت کشف و فراوانی اطلاعات موجود در اینترنت بی سابقه است.”

در این گزارش آمده است: فراتر از حقه‌ها و جعل‌ها، اطلاعات نادرست و اخبار جعلی اکنون بیش از هر زمان دیگری رایج است و انتشار آن آسان‌تر است. این گزارش همچنین از الگوریتم‌های جستجوی اینترنتی و پیشنهاد محتوای مرتبط به عنوان تقویت کننده «پیش‌فرض‌ها و سوگیری تأیید» افراد اشاره می‌کند.

AARO به بررسی گزارش‌های جدید درباره پدیده‌های غیرعادی ناشناس ارسال شده توسط پرسنل نظامی، و همچنین اداره هوانوردی فدرال (FAA) و ناسا ادامه می‌دهد. فیلیپس گفت که تعداد کل گزارش هایی که اکنون به دفتر حل جامع ناهنجاری ارسال می شود بیش از ۱۲۰۰ گزارش است، اما آنها می توانند تعداد قابل توجهی از آنها را به سرعت حل کنند که ۱۲۲ مورد در فوریه حل شده است. .

فیلیپس گفت که اگر دفتر او تشخیص دهد که منبع یک پدیده ناهنجار ناشناس واقعاً فرازمینی است، این اطلاعات طبقه بندی نخواهد شد زیرا خارج از صلاحیت دفتر او است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا