اخبار بورس

تغییر سیاست حداقلی تقسیم سود “پترول”

رشید قانعی مدیر عامل شرکت پترول:

مدیرعامل پترول در جلسه مدیریت و تحلیل این شرکت از تغییر سیاست مشارکت حداقلی در سود پترول با برداشته شدن بار تامین مالی پروژه ها از دوش این شرکت خبر داد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسجلسه مدیریت و تحلیل شرکت پترول توسط گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس و بورس۲۴ با حضور مدیران این شرکت برگزار شد.

در این جلسه رشید قانعی مدیرعامل پترول اظهار داشت: سیاست توزیع حداقل سود پترول تغییر می کند؛ در این راستا سیاست توزیع حداقل سود پترول تغییر می کند. چرا که بار تامین مالی پروژه ها از دوش پترول برداشته شده و تلاش می کنیم حداکثر سود را تقسیم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی صدف یکی از طرح های منحصر به فرد در کشور بود، افزود: سهمی در فروش کم یا زیاد پتروشیمی صدف نداشتیم اما با قیمت مناسب به فروش رسید.

تغییر در سیاست تقسیم سود حداقل بنزین

قانعی با بیان اینکه در صدف برخلاف کارخانه اوره و متانول مشکل خوراک وجود ندارد، تصریح کرد: خوراک استایرن مورد نیاز از پتروشیمی پارس نیز در بخش بوتادین برای تامین ۸۰ واحد با پتروشیمی جم منعقد شده است % از خوراک امضا شده است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد نسبت به پتروشیمی صدف پس از ارزیابی با وجود شرایط سخت مزایده، به نگرانی همیشگی پتروشیمی ایلام در خصوص موضوع خوراک اشاره کرد. وی ادامه داد: در حال حاضر این مشکل تا حدودی برطرف شده است. همچنین قرار است ارغوان گستر تا پایان تابستان وارد مدار شود.

مدیرعامل پترول با اشاره به برنامه‌های امسال برای تمرکز بر فروش دارایی‌ها و تبدیل پرتفوی بدون سهام به سبد سهام، گفت: پتروشیمی ایلام در حال ارزش‌گذاری است و همچنین در حال مذاکره برای بدهی‌های آن هستیم تا بتوانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

وی یادآور شد: مذاکراتی بین دولت و سازمان بورس انجام شده و تقاضای هر دو در خصوص برنامه ریزی پروژه های نفتی با سهام عمومی وجود دارد.

قانعی با اشاره به سرمایه گذاری نقطه فروش صدف در واحدهای آروماتیک و آریاسول گفت: سه طرح بنزین سازی ارومیه، صدف و ارغوان گستر تا پایان تابستان راه اندازی می شود که سود آنها به سال مالی آینده منتقل می شود.

مدیرعامل پترول پس از توضیح اینکه به نظر می رسد شرایط شرکت هایی که تزریق گاز ندارند بهتر است و همچنین با اشاره به اینکه نرخ تزریق در سال جاری تغییر نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: امسال قصدی برای توسعه ممسنی و کازرون وجود ندارد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا