اخبار اقتصاد ایران

ثبت سفارش چای آغاز شد | واردات چای سریلانکا در برابر طلب نفتی

مدیرعامل انجمن متخصصان فرآورده های چای ایران گفت: پس از وقفه در واردات چای، ثبت سفارش این محصول آغاز شده و چای سریلانکا سیلان با تقاضای روغنی که از این کشور داریم، ترخیص می شود.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، احمدرضا بخشی، مدیرعامل اتحادیه چای، چای و فرآورده های گیاهی با بیان اینکه نیاز به واردات چای سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است، گفت: به دلیل توقف موقت واردات چای. واردات چای در حال حاضر با افزایش قیمت این محصول در بازار مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه امکان ثبت سفارش چای سریلانکا وجود دارد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی مجددا شرایط را برای واردات چای به کشور فراهم کرده و ترخیص چای سیلان با تقاضای روغن آغاز شده است. امکان ثبت سفارش از سریلانکا و هند وجود دارد.

مدیرعامل انجمن تخصصی چای، چای و فرآورده های گیاهی ادامه داد: سفارش چای علاوه بر سریلانکا از هند نیز انجام می شود، اما با توجه به تقاضای روغن، عمده واردات از کشور سریلانکا خواهد بود.

بخشی بیان کرد: وقفه در ثبت سفارش باعث آسیب به صنعت چای و سبد خانوار شد اما این مشکلات در حال رفع است و سال آینده سالی آرام در حوزه صنعت چای خواهیم داشت و با عرضه مناسب، قیمت چای نیز افزایش می یابد. کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا