بانک و بیمه

جایگزین بیمه سبز بین المللی توسط شرکت سهامی بیمه البرز صادر می شود

به گزارش خبرنگار بازار، پس از اعلام تعلیق عضویت ایران در کنوانسیون نظام هماهنگ بیمه گرین کارت (بیمه سبز) از سال اول سال نو و بروز مشکلات عدیده برای تردد ناوگان زمینی کشورمان به اروپا. در برخی کشورها رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که این یک راه حل موقت است. وی از اتخاذ راه حل جدید خبر داد.

علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاح بیمه تعاون شعبه تبریز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار گفت: با توجه به تحریم در کشورمان در خصوص مبادله ارز و اصلاحات اداری مورد نیاز کنوانسیون گرین کارت، عضویت ما در این کنوانسیون که در سال ۱۳۵۶ عضو رسمی آن هستیم و بر اساس تعهد قانونی خود برای یافتن راه حل مناسب، یک سازمان غیردولتی تأسیس کردیم. سازمان و با همکاری یک شرکت خارجی نیز بیمه جایگزین طراحی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر فروش بیمه جایگزین برای سفر خودروهای ایرانی به خارج از کشور در شرکت سهامی بیمه البرز با همکاری یک شرکت بلغارستانی انجام می شود و قیمت این بیمه نامه به ریال محاسبه شده و امکان انعقاد آن وجود دارد. با کمترین تلاش در عرض ۲۴ ساعت .

وی خاطرنشان کرد: البته مذاکرات را با نمایندگان کنوانسیون گرین کارت ادامه خواهیم داد و در همین راستا هفته گذشته در سفر به بلژیک معاون بیمه اتکایی رئیس جمهورم با سفیر کشورمان دیداری داشت. دوباره مطرح شود

علی استاد هاشمی همچنین با ابراز تعجب از عدم استقبال رانندگان و شرکت های حمل و نقل بین المللی از خرید بیمه نامه های جایگزین، گفت: اگر این مشکل مورد نیاز ناوگان ایرانی است پس چرا آن را نمی خرند؟ رانندگان با یارانه بسیار بالای بیمه ایران، شرایط مطلوب بیمه سبز قبلی را دریافت کردند که اکنون با تعرفه جدید شرکت بیمه خصوصی مقرون به صرفه است.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از ارسال نامه ای به رئیس جدید اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران خبر داد و افزود: وی در این نامه آمادگی خود را برای کمک به تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان مانند من دو ماه پیش قول داده بودم بیمه جایگزینی بیمه سبز اجرا شده و به زودی بیمه صادراتی ارائه می شود اما انجام مصاحبه های جنجالی علیه بیمه مرکزی به نظر من برای صلاح جامعه و اقتصاد کشور منطقی نیست.

لازم به ذکر است شورای بیمه سبز کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد (COBB) متشکل از ۴۶ کشور جهان با ارسال نامه ای علت تعلیق عضویت کشورمان را به دلیل عدم پرداخت حق عضویت و نیز اعلام کرده است. عدم پاسخگویی واحد در رابطه با این کمیسیون بین المللی از اول سال جدید. به گفته مدیر حمل و نقل بین المللی و کارنت این اتفاق افتاده است تیر رسمیت بخشیدن به صدور این بیمه نامه از روز اول عضویت اتاق بازرگانی ایران دلیل اصلی تعلیق و راه حل اساسی آن فرمول کارنه بود. تیر”عملیاتی بدون تحریم باشید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا