اخبار اقتصاد ایران

هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست | سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است

نایب رئیس انجمن صنفی کامیون داران کشور گفت: در حالی که هر روز سوخت کامیون داران را محدود می کنند، رانندگان افغانستانی در ایران به راحتی سوخت می گیرند و می توان با تعبیه باک ثابت کرد که مصرف سوخت آنها از رانندگان ایرانی بیشتر است و به راحتی. سوخت بیشتری از راننده ایرانی دریافت کنید.

ایران تحلیل، سید جلال موسوی در گفتگو با ایلنا درباره اعتراض برخی کامیون داران گفت: اعتراض اخیر کامیون داران محدود و خودجوش بوده و از جزئیات آن اطلاعی ندارم. این اقدام با اتحادیه ها و تشکل ها هماهنگ نبوده است، اما آنچه مشخص است منشا اصلی این اعتراضات و نارضایتی ها بحث سوخت است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه مخالف این گونه شکایات در قالب اعتراض و اعتصاب هستم، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اعلام اعتراض کامیون داران و رانندگان کامیون از مجرای رسمی به جایی نرسیده و به نتیجه ای نرسیده ایم. مذاکره با متولیان امر و امکان ندارد راننده ای که به حق اعتراض کرد برچسب اراذل و ضد انقلاب خورد.

نایب رئیس انجمن صنفی کامیون داران کشور با بیان اینکه از سال گذشته پیگیر افزایش کرایه بار و حق توقف بوده ایم اما به نتیجه نرسیده ایم، تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون شاهد افزایش نرخ کرایه بار و حق توقف هستیم. چقدر بر تورم تاثیر می گذارد؟ مهمترین و موثرترین عامل در افزایش نرخ تورم نرخ دلار است که همواره رو به افزایش بوده است نه افزایش کمی حقوق راننده کامیون.

موسوی با اشاره به افزایش حق الزحمه رانندگان ادامه داد: اردیبهشت ماه گذشته یک جفت لاستیک را ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می خریدیم اما در همان سال اسفند قیمت همین لاستیک در این ماه به ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، در حالی که نرخ اجاره بها نه تنها افزایشی نداشت، بلکه به دلیل کاهش بار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته که پایه سوخت ۲۰۰۰ لیتری را قطع کردند، اعتراض و شکایت رانندگان آغاز شد، گفت: مثلا در مسیر باری اراک – تهران در سمنان بارگیری می شود اما سمنان در بارنامه ثبت نشده و آن مسیر برای راننده محاسبه نمی شود و این میزان سوخت محاسبه نمی شود.

نایب رئیس انجمن های صنفی کامیون داران کشور با تاکید بر اینکه رانندگان کامیون، گازوئیل فروش و قاچاقچی سوخت نیستند، گفت: پیشنهاد داده ایم پایه سوخت را برگردانیم و اگر راننده ای تا پایان ماه از این پایه استفاده نکند. انصراف می دهند اما می گویند بقیه را رانندگان می فروشند اما این ادعا درست نیست اما چند نفر از رانندگان گازوئیل می فروشند که باعث افزایش قاچاق سوخت می شود، چرا جلوی قاچاق سیستماتیک سوخت را نمی گیرند؟

موسوی افزود: در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می کنند، رانندگان افغانستانی در ایران به راحتی سوخت می گیرند و ما می توانیم با نصب مخازن سوخت از رانندگان ایرانی ثابت کنیم که مصرف سوخت آنها از رانندگان ایرانی بیشتر است. سوخت بیشتری می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا