ورزشی

جنگ تماشایی مدعیان قهرمانی؛ کدام کاپیتان جام را بالای سر می‌برد؟

لیگ برتر ایران به هفته های حساس و سرنوشت ساز خود نزدیک می شود و رقابت مدعیان برای کسب عنوان قهرمانی بسیار جذاب شده است. در حال حاضر ۴ تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی شانس قهرمانی دارند اما شانس مجادری های پایتخت و سپاهان از شاگردان پاکوخمس بیشتر است. استقلال با ۴۶ امتیاز از ۲۱ بازی صدرنشین لیگ برتر است و پرسپولیس با ۴۳ امتیاز به دنبال این تیم است. تراکتور با ۳۸ امتیاز از ۲۰ بازی در رده سوم و سپاهان با ۱۹ بازی و ۳۷ امتیاز چهارم است. زردپوشان اصفهانی در صورت پیروزی در ۲ بازی خود می توانند در رده دوم از پرسپولیس سبقت بگیرند و به قله نزدیک شوند.

استقلال

شاگردان جواد نکونام در این فصل نتایج درخشانی کسب کرده و فراتر از حد انتظار ظاهر شده اند. استقلالی ها در ۲۱ بازی قبلی خود ۱۳ برد، ۷ تساوی و تنها یک شکست داشته اند و روی کاغذ شانس اول قهرمانی محسوب می شوند. آبی پوشان پایتخت در ۹ هفته آینده به ترتیب به مصاف مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و شمس می رود آذر قزوین، تراکتور تبریز، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، نساجی مازندران، گلغر سیرجان و تهران پیکان میزبان ۵ تیم خواهند بود. بار در این بازی ها با توجه به دیدار با پیکان در تهران، استقلال تا پایان فصل تنها ۳ بار تهران را ترک خواهد کرد.

استقلال اگر بتواند نتایج خود را در ۹ هفته پایانی نیم فصل تکرار کند از ۲۷ امتیاز ممکن ۱۹ امتیاز کسب کرده و با ۶۵ امتیاز فصل را به پایان می رساند.

پرسپولیس

قرمزهای پایتخت پس از آمدن اسمار ویرا کاملا تغییر کرده اند و با نمایش های درخشان امیدوارند قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کنند. از زمان حضور اسمار، پرسپولیس از ۶ بازی ۱۳ امتیازی شده و مدعی جدی قهرمانی است. آنها در این فصل ۱۲ برد، ۷ تساوی و ۲ باخت دارند و هر دو باختشان خارج از خانه بوده است. پرسپولیس در ۹ هفته پایانی لیگ بیست و سوم، تیم های گل گهر سیرجان، ملوان بندر انزلی، صنعت نفت آبادان، سپاهان اصفهان، هوادر تهران، استقلال خوزستان، شمسآذر قزوین، نساجی مازندران و مس رفسنجان پیش هستند. قرمزها در ۴ بازی میزبان هستند و در ۵ بازی باید در خانه به میدان بروند که البته یکی از آنها دیدار با هواداران است که در تهران برگزار می شود.

پرسپولیس در صورت تکرار نتایج دور اول ۱۶ امتیازی می شود و با ۶۲ امتیاز لیگ را به پایان می رساند.

جنگ دیدنی مدعیان قهرمانی؛ کدام کاپیتان جام را بلند می کند؟

تراکتور

تبریزی ها این فصل را با ۲ شکست متوالی آغاز کردند، اما شرایط آنها نسبت به دیدارهای قبل بهتر شد و خود را در جمع مدعیان قرار دادند. تراکتور در حال حاضر با یک بازی کمتر ۸ امتیاز با صدرنشین فاصله دارد و همین امر باعث می شود این تیم نسبت به ۳ رقیب دیگر خود کمتر شانس داشته باشد. آنها در این فصل ۱۲ برد، ۲ تساوی و ۶ باخت دارند و در ۴ بازی رودررو مقابل رقبای عنوان قهرمانی شکست خورده اند. بازی معوقه تراکتورسازی مقابل سپاهان است و این تیم در سایر بازی ها باید با آلومینیوم اراک، ذوب آهن اصفهان، نساجی مازندران، استقلال تهران، فولاد خوزستان، گلگهار سیرجان، تهران پیکان، بندر انزلی ملوان و صنعت نفت آبادان بازی کند. قرمزهای تبریزی از ۱۰ بازی اخیر در ۶ بازی میزبان هستند و ۴ بازی را باید در خانه حریفان انجام دهند.

تراکتورسازی اگر بتواند نتایج دور اول را تکرار کند، با کسب ۱۹ امتیاز فصل را با ۵۷ امتیاز به پایان می رساند.

جنگ دیدنی مدعیان قهرمانی؛ کدام کاپیتان جام را بلند می کند؟

سپاهان

زردپوشان اصفهانی در این فصل شروع بسیار خوبی داشتند و به نظر می رسید مدعی شماره یک قهرمانی هستند، اما در ادامه مسائل مربوط به سقف بودجه و اتفاقات دیگر بر عملکرد این تیم تاثیر گذاشت و باعث شد آنها از کورس بازمانند. سپاهان ۱۲ برد، ۱ تساوی و ۶ باخت دارد و با توجه به ۲ بازی معوقه مقابل تراکتورسازی و ذوب آهن شانس رسیدن به رده دوم جدول را دارد. شاگردم مورایس در ۹ بازی دیگر باید با صنعت نگاه آبادان، نساجی مازندران، ملوان بندر انزلی، پرسپولیس تهران، استقلال خوزستان، مس رفسنجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک و شمس بازی کند.آذر قزوین و در مجموع این ۱۱ بازی ۵ بازی خانگی و ۶ بازی خارج از خانه دارد.

سپاهان با تکرار نتایج کسب شده در دور اول به امتیاز ۲۵ و ۶۲ امتیازی می رسد.

جنگ دیدنی مدعیان قهرمانی؛ کدام کاپیتان جام را بلند می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا